عاشقان حسینی این مسیر را می‌روند تا راه و روش حسین زنده باشد و گوش‌های کر و چشم‌های کور دشمنان اسلام و تشیع بفهمد که مسیر و خط عدالت دایمی و مانا است و هیچ نوعی از بایکوت رسانه‌ای و امپریالیسم رسانه‌ای دشمن نمی‌تواند نور و تششع این راهپیمایی را در جهان خاموش کند.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۳۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن یادداشتی از استاد بسیجی دانشگاه‌های بوشهر دکتر ایرج مزارعی در خصوص بزرگترین معجزه قرن آمده است:

 

اربعین بزرگترین معجزه قرن در سکوت رسانه‌ای دشمن

جهان و افکار عمومی منتسب به آن در این روزها شاهد پدیده‌ای بی‌بدیل و بی‌همتا با عنوان بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان می‌باشد.

راهپیمایی که قدمتی به درازای تاریخ  و ریشه در هویت شیعه و آیین‌های منتسب به آن دارد. در حالی ما شاهد بزرگ‌ترین حرکت زائرانه‌ و راهپیمایی جهان می‌باشیم که این اقیانوس خروشان و سیال در دید جاهلان زمان و ایادی آنها نه تنها دیده نمی‌شود بلکه کم رنگ و در بعضی از موارد به شکل خصمانه نیز انعکاس داده می‌شود .

این راهپیمایی که با عنوان «اربعین» مشهور می‌باشد از پرجمعیت‌ترین اجتماع جهان است که  توانسته هر اجتماع بشری را تحت‌الشعاع قرار داده و خود را به عنوان معجزه هزاره سوم نام دهد .

نکته قابل تعمق در این معجزه هزاره سوم در این است که گستره و دایره آن حرکت عظیم در نقطه ای از جهان در حال تحقق است که به لحاظ ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی با بحران‌های متعدد ، متنوع و متکثر همراه است، اما به لحاظ اینکه این راهپیمایی از گفتمانی غنی ، عمیق و پرمحتوی بر خوردار است  این همایش میلیونی با اقتدار در حال اجرا و خودنمایی است .‌

حال سوال اینجاست که چرا این  معجزه قرن و بی بدیل تاریخ ، مورد توجه شبکه‌های جهانی قرار نگرفته است. چرا این رسانه‌ها که بالغ بر ۳۲ هزار شبکه هستند و بیش از  ۲ هزار شبکه آن فقط با یک آنتن معمولی در ایران فعال است و حدود ۳۰۰ شبکه آن نیز فارسی می‌باشد،  میل و رغبتی به انعکاس این همایش میلیونی ندارند و  بیشتر بدنبال نمایش تصویری منفی، سیاه و افراطی هستند تا روایتی مثبت و امیدبخش.

چرا این تجمع بیست میلیونی که در یک محیط  متشنج ، نامساعد  و سرشار از ترور و وحشت در حال تحقق است در بخش‌های خبری و تلویزیونی جهان جایی ندارد. چرا رسانه‌های جهان از این معجزه قرن که دارای مولفه‌هایی چون بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه و طولانی‌ترین میز غذای  پیوسته جهان در پرچالش‌ترین نقطه جهان در حال نمایش می‌باشد به راحتی عبور می‌کنند.

عاشقان حسینی این مسیر را می‌روند تا راه و روش حسین زنده باشد و گوش‌های کر و چشم‌های کور دشمنان اسلام و تشیع بفهمد که مسیر و خط عدالت دایمی و مانا می‌باشد و هیچ نوعی از بایکوت رسانه‌ای و امپریالیسم رسانه‌ای دشمن نمی‌تواند نور و تششع این راهپیمایی را در جهان خاموش کند و در یک کلام باید گفت وجدان آگاه و حس عدالت طلبی جهان فراتر از این شبکه‌ها ،  پیام و هدف این راهپیمایی را از طریق فطرت و ذات خود به کل جهان مخابره خواهند کرد .

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان بوشهر

ارسال نظرات