خبرهای داغ:
مهرام عنوان کرد: پوشش بهداشت در شهرستان آوج به صورت صد در صد است
کد خبر: ۹۱۸۳۳۵۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت بررسی چالش ها، فرصت ها و الویت های توسعه شهرستان آوج به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و فرمانداران شهرستان ها، بخشداران، مدیران دستگاه های استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری آوج برگزار شد.

دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مراسم بیان کرد: پوشش بهداشت در شهرستان آوج به طور صد درصد است و بر اساس استاندارد به ازای هر 4 هزار نفر 13 پزشک اختصاص می یابد که ما در شهرستان آوج در ازای هر 2745 نفر 13 دزشک اختصاص داده ایم.

وی گفت: استاندارد هر 15 هزار نفر 3 دندانپزشک است که ما در ازای 10 هزار و 980 نفر 3 دندانپزشک اختصاص داده ایم. همچنین در حوزه مراقبت سلامت و بهورز نیز ما بیش از استانداردهای موجود نیروی متخصص ارائه داده ایم.

دکتر مهرام با اشاره به مرکز دیالیز شهرستان آوج عنوان کرد: بیش از یکسال است که پیگیری این امر از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شده و تجهیزات، نیروی انسانی و پرستار آموزش دیده برای این مکان نیز فراهم است. همچنین دستگاه ها خریداری شده و در صورت ترخیص از گمرک تهران تا پایان آبان ماه سالجاری این مرکز را اندازی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: مشکل موجود در بهداشت و درمان شهرستان، ایجاد پد و جایگاه مناسب برای ورود بالگرد اورژانس است که امری مهم بوده و نیاز به پیگیری استان دارد.

وی با اشاره به ساخت فضاهای سلامت در شهرستان آوج خاطرنشان کرد: 5 محل زیست، 3 خانه بهداشت، یک پایگاه در آبگرم، یک مرکز خدمات جامع سلامت نیمه تمام، مرکز دیالیز و مرکز فوریت های پزشکی آبگرم ایجاد شده است همچنین برای ساخت بیمارستان شهرستان آوج مجوز کشوری اخذ شده و با این که جمعیت شهرستان زیر شصت هزار نفر است اما پیگیر امر بوده ایم.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها