فرماندار آستارا گفت: مردم مرزنشین و دین‌دار آستارا با پذیرایی بالغ‌ بر ۱۷ هزار زائر خارجی اربعین حسینی، این شهرستان را به «دارالخادمین حسینی» تبدیل کردند.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۲۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حسن رستم‌زاد ظهر امروز در جریان بازدید از خادمان اربعین حسینی در پایانه مسافری این شهرستان اظهار داشت: از بدو ورود زوار خارجی از مرز آستارا، خادمان با جان و مال خود به زوار حسینی خدمت کردند و نشان دادند که این شهرستان ولایی و حسینی است.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه ورود زائران خارجی از مرز آستارا نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: با ورود یک هزار و 300 زائر خارجی اربعین حسینی از مرز این شهرستان به کشور، شمار زائران ورودی از این مرز نزدیک به 17 هزار نفر رسید.

رستم‌زاد با بیان اینکه خادمان حسینی در موکب‌های برپاشده از زائران خارجی پذیرایی می‌کنند تصریح کرد: زائران خارجی اکثراً از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان هستند که با 270 دستگاه اتوبوس و 140 دستگاه مینی‌بوس و سواری از مرز آستارا وارد کشور شدند.

وی با اشاره به تعداد موکب‌ها و خادمان زوار امام حسین(ع) در شهرستان مرزی آستارا خاطرنشان کرد: 2 موکب در محوطه پایانه مرزی و حرم امامزادگان این شهرستان با 120 خادم افتخاری در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

فرماندار آستارا با قدردانی از مردم بافرهنگ و غیور شهرستان آستارا در خدمت‌رسانی به زوار حسینی خاطرنشان کرد: امسال با تقویت بنیه‌های فرهنگی، و خیران عزیز، هدایت نذورات مردمی برای ارتقای خدمات بهتر به زائران به نحو احسن انجام گرفت.

رستم‌زاد با اشاره به اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا به‌عنوان میزبان و به‌نوعی دروازه اربعین حسینی نامیده می‌شود، افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا یک شهر ولایی و حسینی است و امروز با این حجم ورود زائر خارجی به‌عنوان دارالخادمین حسینی در راستای خدمات‌رسانی به زوار نامیده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات