مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برداشت یک میلیون تن سیب در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۱۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵

 عزیز امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار داشت: باغداران استان امسال با برداشت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند؛ از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های‌ بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی، ارومیه در تولید سیب پیشتاز است، افزود: بیشترین میزان سیب استان در ارومیه و ۵۳۰ هزار تُن تولید می‌شود، مهاباد با ۸۶ هزار تُن و اشنویه با ۸۴ هزار و ۸۰۰ تُن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

این مسوول اضافه کرد: از نظر سطح زیرکشت سیب نیز ارومیه با ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب جایگاه نخست، اشنویه با هفت هزار و ۷۰۰ هکتار در جایگاه دوم و سلماس با هفت هزار هکتار باغ سیب در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به ذخیره بیش از ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان گفت: قسمتی از این مقدار سیب ذخیره شده برای تامین بازارهای داخلی به سایر استان‌ها منتقل و قسمتی هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سالانه به طور میانگین یکهزار هکتار باغ سیب در استان احداث شده که این باغ‌های جدید جایگزین نوع نامرغوب و فرسوده می‌شود.

در آذربایجان‌غربی ۱۱۲ هزار هکتار باغ وجود دارد که از این مقدار ۱۰۲ هزار هکتار بارور بوده و بیش از از نیمی از آن به سیب درختی اختصاص یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات