دبیر ستاد اربعین استان زنجان خبر داد؛
دبیر ستاد اربعین استان زنجان از اعزام هزار و50 خادم به کربلای معلی برای ارائه خدمات به زائران در قالب ۲۱ موکب از استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۵۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

رضا حسینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه امسال هزار و50 خادم از استان زنجان برای ارائه خدمات به زائران مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق شدند، گفت: این تعداد خادم قرار است در قالب ۲۱ موکب زنجان به ارائه خدمت بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه همه برنامه‌ریزی‌ها جهت اعزام خدام و نیز موکب‌های عزاداری به کشور عراق از ماه‌ها قبل صورت گرفته تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است موکب‌های زنجانی روزانه زمینه اسکان ۲۶ هزار نفر را فراهم نموده و همچنین برای ۲۵ هزار زائر نیز تامین اغذیه خواهد شد.

 

حسینی با یادآوری اینکه از ۲۱ موکب زنجانی اعزامی به کشور عراق، ۱۱ موکب در نجف، ۴ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۴ موکب در کربلا و ۲ موکب نیز در سامرا مستقر خواهند بود، ادامه داد: آنچه که در مراسم اربعین امسال بیش از سال‌های گذشته نمود دارد، مدیریت این مراسم به صورت مردمی است، یعنی برای برگزاری چنین مراسم باشکوه و عظیمی حتی یک ریال از منابع دولتی استفاده نشده است.

 

دبیر ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه زنجان همواره جزو استان‌هایی است که در مراسم اربعین حسینی حضوری چشم‌گیر داشته و این مهم امسال نیز محقق خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی بنا به گفته مسئولان کشور عراق باز شده است اما معتقدیم شرایط خروج از ایران و ورود به کشور عراق از مرز مهران به مراتب بهتر از مرز خسروی است.

 

حسینی همچنین با قدردانی از رسانه‌های استان به خاطر انعکاس مطلوب اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: رسانه یکی از کمیته‌های فعال و پویای ستاد اربعین استان زنجان به‌شمار می‌رود؛ چرا که معتقدیم نقش رسانه‌ها در تبیین فلسفه اربعین، نقش پررنگ و بی‌بدیلی است.

ارسال نظرات