آیت الله حسینی همدانی: اربعین تمرین هرساله برای نشان دادن یک حکومت عظیم جهانی و تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۴۱
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه بااشاره به حضور پرشور عاشقان سیدالشهدا (ع) در راهپیمایی اربعین، این حرکت عظیم را مقدمه‌ساز ظهور دانست و اظهار داشت: در اربعین سیدالشهدا، پیام اسلام و قرآن به جهان معرفی می شود. اربعین مقدمه‌سازی خود حضرات معصومین است برای تحقق حکومت و تمدن بزرگ جهانی اسلام است که حکومت مبتنی بر عدالت و فضیلت های برجسته الهی است.

وی افزود: دشمن تلاش می کند جلوی این حرکت بزرگ جهانی را بگیرد و البته در داخل هم نوچه های آن ها سنگ‌اندازی می کنند تا مردم کمتر به این سفر بروند اما بحمدلله تاثیری در اراده مردم ندارد و حضور مردم در این سفر امسال پرشکوه‌تر بوده است.

امام جمعه کرج در ادامه خطاب به مسؤولان استان البرز گفت: در بکارگیری افراد، جناح و حزب و گروه را در نظر نگیرید، سیاسی‌کاری را کنار بگذارید و کسانی را که مشکل تائید صلاحیت داشتند و به کار گرفته شدند و دوره سرپرستی شان هم تمام شده است، دوباره به کار نبرید و از افراد صادق استفاده کنید؛ از چینش های انتخاباتی بپرهیزید! فکر نکنید مردم نمی‌فهمند شما دارید چه کار می‌کنید، مردم خوب حواسشان هست.

حسینی همدانی گفت: با داشتن نیروی های خوب و کارآمد استانی، چرا از خارج استان نیرو می آورید؟ از آن باب که باید منافع و مصالح مردم را در نظر گرفت می‌گویم، این روشی که شما دارید برای مردم خیری ندارد. بنده هم خصوصی گفتم و هم اینجا اشاره کردم و اگر لازم باشد صریح‌تر خواهم گفت؛ یک مقداری خودتان را جمع و جور کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز گفت: برخی از افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند و احساس می کنند با آمدن فلان شخص در عرصه رقابت های انتخاباتی رأی خودشان متزلزل خواهد شد، به او  پیشنهاد مسؤولیت و پست می‌دهند و بر سر مدیریت های استان معامله می کنند.

وی تاکید کرد: فساد این روش قطعا برای همه روشن است لذا باید این افرادی را که اینگونه سخن می گویند و معامله می کنند، به مردم معرفی کرد تا در تصمیم گیری دچار اشتباه نشوند. شما می بینید وضعیت مجلس در این دوره چگونه است. افرادی که قبل از ورود به مجلس اینگونه بر سر مصالح و منافع جامعه معامله می کنند امانت‌دار و به دور فساد هستند؟!

حسینی همدانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی گفت: در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، این دیدار و مطالب مهم رهبری یک راهبرد مهم بود که استقلال علمی کشور و توجه به توانمندی علمی داخلی را به مسؤولان امر تاکید می کند.

امام جمعه کرج همچنین در رابطه با نقض حاکمیت سوریه در بخش شمالی این کشور توسط نیروهای ترکیه گفت: مگر می شود با حمله به کشوری و نادیده گرفتن حاکمیت و استقلال آن صلح در منطقه به وجود آورد؟ حاکمان ترکیه دقت کنند که به هوای برپایی حکومت بزرگ عثمانی، در زمین آمریکا بازی نکنند. ارتش و مردم سوریه قطعا به ترکیه اجازه دوختن کلاه از این نمدی که آورده است نخواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها