در راستای اجرای طرح جهاد روشنایی با هدف رونق تولید و اشتغال زایی و ارزش افزوده حداکثری مواد معدنی صورت گرفت

بازدید میدانی از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های فرتات بروجرد و فروآلیاژ ازنا

در راستای اجرای طرح جهاد روشنایی با هدف رونق تولید و اشتغال زایی و ارزش افزوده حداکثری مواد معدنی و با حضور دکتر اصغری جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در استان لرستان، بازدید میدانی از میزان ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های فرتات بروجرد و فروآلیاژ ازنا برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۰۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در راستای اجرای طرح جهاد روشنایی با هدف رونق تولید و اشتغال زایی و ارزش افزوده حداکثری مواد معدنی و با حضور دکتر اصغری جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در استان لرستان، بازدید میدانی از میزان ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های فرتات بروجرد و فروآلیاژ ازنا برگزار شد.

در شرکت فرتات بروجرد، جناب آقای دکتر اصغری موضوع را طرح و اهداف کلی آن را تشریح نمودند. در ادامه جناب آقای دکتر ذبیحی با ارائه گزارش مبسوط، شرایط و ویژگی های محصول سیلیکون متال و تولیدات مرتبط با آن را با تاکید بر شرایط اقتصادی جامعه تشریح نمودند. کارشناسان و مدیران کارخانه فرتات نیز ضمن تشریح تاریخچه و چگونگی فعالیت شرکت به بیان اهداف و برنامه های خود با تاکید بر طرح های توسعه و تکمیل فرایند تولید و عرضه انواع محصولات مرتبط پرداخته و در این زمینه بر مذاکرات انجام شده و اقدامات اجرایی توسط شرکت های چینی و کره ای برای تکمیل فرایند تولید محصولات و راه اندازی کوره های جدید تاکید نمودند.

در شرکت فروآلیاژ ازنا که با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و مسئولین تحقیق و توسعه شرکت جلسه ای در محل کارخانه تشکیل گردید، ضمن بازدید کاملی که از فرایند تولید، انبارها، کوره ها و مخازن به عمل آمد، گزارش مبسوط توسط آقایان دکتر ذبیحی و دکتر اصغری ارائه شد و در ادامه سخنان کارشناسان و مدیران شرکت فروآلیاژ در خصوص اقدامات انجام شده برای تولید سیلیکون متال و مواد مرتبط با آن مطرح گردید. نظر به این که تجارب و توانمندی لازم را در جهت راه اندازی خطوط تولید محصولات فرق اندکی را داشته و مطالعات کاملی در این زمینه انجام داده و در شرایط فعلی تولید آن را برای بخش خصوصی به صرفه ندانسته بودند، ضمن ارائه توجیهات فنی و اقتصادی لازم توسط جناب آقای دکتر ذبیحی مقرر گردید ضمن بررسی دقیق، زمینه همکاری از طریق انجام مکاتبه از ناحیه سازمان بسیج مهندسین صنعتی مطرح  و در جلسات هیئات  مدیره شرکت فروآلیاژ بررسی و پیگیری گردد.

 

ارسال نظرات