فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پیوند کنگره شهدای استان مرکزی با هنر ظرفیت بسیار مناسبی برای هنرمندان استانی ایجاد کرد که در این راستا صدها آثار فاخر تهیه و جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۹۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

2471739_970.jpg (600×337)

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین اختتامیه کارگاه یک روزه روایت ایثار که از برنامه های در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی بود گفتبا زبان هنر خیلی بهتر می توان مفاهیم ارزشی دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم و این توفیقی ارزشمند برای هنرمندان است که می توانند با ابتکار و خلاقیت خود و استفاده از لطافت و عمق بخشی به موضوعات مفاهیم را به نسل جوان منتقل کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: هنر با بخش ها و ابعاد مختلف آن خصوصا هنرهایی که سبقه طولانی دارند ظرفیت بسیار مناسبی هستند که باید به نحو درستی از آنها به کار گیری کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام هنرمندان بسیاری وجود داشته که معارف اسلامی را به مردم منتقل می کردند گفت: هنوز هم آثار و برکات هنرمندی های آنها را به وضوح می توانیم مشاهده کنیم چراکه برخی از آنها کارهای ماندگار انجام دادند.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با اشاره به اینکه کسانی که این توان را دارند ولی از آن استفاده نمی کنند قطعا ضرر خواهند کرد گفت: کارزار دنیا برای انسان صحنه ای برای به کارگیری توانمندی هاست و باید از آن به نحو شایسته ای استفاده کرد.

وی برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی را برای هنرمندان فرصتی ارزشمند دانست و افزود: هنرمندان از این فرصت ایجاد شده می توانند از گنج دفاع مقدس بهره برداری کنند چراکه این گنج ناتمام است و تاکنون نتوانسته ایم به درستی از آن استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: آنچیزی که در جنگ 8 ساله توانست آن را بسیار ارزشمند کند و زیبایی های آن را توصیف کند دفاع مقدسی است که توسط رزمندگان در این جنگ اتفاق افتاد چراکه کارزار جنگ به خودی خود دارای خشونت است.

وی با اشاره به مطالبه جدی مقام معظم رهبری از هنرمندان بیان داشت: تهیه یک فهرست عملیاتی از دفاع مقدس مطالبه جدی ایشان است چراکه بخش بخش دفاع مقدس پر از شگفتی ها و زیبایی هاست و اینها باید با ابزار هنر به نسل جوان منتقل شود.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با تأکید براینکه عرصه کار و پرداختن به هنر دفاع مقدس بسیار وسیع است گفت: باید با ظرافت های خاصی به این موضوع پرداخته شود چراکه برخی از موضوعات برای نسل جوان از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در کنگره شهدای استان مرکزی سعی شد از تمام ظرفیت های هنرمندان استانی استفاده شود افزود: پیوند کنگره شهدای استان مرکزی با هنر ظرفیت بسیار مناسبی برای هنرمندان استانی ایجاد کرد که در این راستا صدها آثار فاخر تهیه و جمع آوری شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از ایام اربعین حسینی با یاری خداوند جشنواره ملی امام خمینی(ره) را آغاز می کنیم که بنا را بر این گذاشته ایم از سایر ظرفیت ها و توانمندی ها نیز استفاده کنیم.

در پایان از هنرمندانی که آثار برتر خلق کردند تجلیل شد.

 

ارسال نظرات