اقدامات قوه قضائیه سبب امیدواری مردم شده است

امام جمعه موقت بندر بوشهر گفت: اقدام قوه قضائیه در مبارزه با فساد، زمینه عدالت‌ گستری در جامعه را فراهم کرده و سبب امیدواری مردم شده است.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۹۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه استمرار حرکت اربعین به تدبیر و مدیریت اندیشمندانه مسؤولان کشورهای اسلامی نیاز دارد، اظهار داشت: افزایش جمعیت نباید برای دست‌اندرکاران غافلگیرانه و منجر به نارضایتی و وقوع برخی حواشی برای این حرکت بزرگ شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حرکتی جهانی است و زیرساخت‌های آن نیز باید با همکاری همه کشورهای اسلامی انجام شود، افزود: علاوه  بر کشورهای عراق و ایران همه کشورهای اسلامی باید خود را مسؤول ایجاد زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حرکت عظیم اربعین بدانند تا افراد با مشکلات کمتری روبرو شوند.

وی  بیان کرد: برخلاف میل دشمنان، این حرکت جهانی با حضور چند برابری مسلمانان سراسر دنیا هر سال با شکوه‌تر از سال گذشته در حال برگزاری است و مسلمانان سراسر دنیا هر سال با بصیرت، ولایتمداری و محبت هر چه بیشتر اهل بیت (ع) در این حرکت عظیم اسلامی شرکت می‌کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: مردم ایران به این نظام امید دارند و مسؤولان باید در این شرایط خاص اقتصادی با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به توانمندی جوانان، مشکلات جامعه را حل و امید را در دل مردم زنده نگه‌ دارند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به مقوله حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر اسلامی مبتنی بر فضایل و ارزش‌های انسانی و اسلامی است و هرگونه آزادی و حقوقی که با ارزش‌های انسانی منافات دارد را محترم نمی‌داند، در حالی که براساس مبانی غربی، انسان به واسطه اینکه آزاد است می‌تواند هرکاری انجام دهد و نباید آزادی‌ها و حقوق او را محدود کرد.

دشتی با بیان اینکه براساس مبانی اسلامی، آزادی انسان نباید استحکام بنیان خانواده را به خطر بیاندازد، بیان کرد: مسائل دینی، مکتبی و اخلاقی نباید بازیچه مسائل سیاسی شود؛ این بی‌احترامی به نظر کارشناسان دینی و مراجع تقلید است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیدشت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور و قدردانی از اقدام انقلابی آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در مبارزه قاطع با فساد در همه لایه‌ها گفت: این اقدام که زمینه عدالت‌گستری در جامعه را فراهم کرده، سبب امیدواری مردم شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ادامه مبارزه با فساد در همه لایه‌ها تصریح کرد: هرچند که فسادهیچگاه ریشه‌‌کن نمی‌شود، ولی ادامه مسیر برخورد قاطع با فساد سبب رشد و پویایی جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار