خبرگزاری بسیج: نشست های نقد و بررسی کتاب «بلدچی»، نخستین روایت دفاع مقدس استان لرستان به قلم اسماعیل سپهوند در روستاهای زمان آباد و طالب آباد شهرستان ری نقد و بررسی شد .
کد خبر: ۹۱۸۳۱۶۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نشست اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب، یدالله قائم پناه و وحید ضیایی به عنوان نویسنده و منتقد حضور داشتند.

اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب «بلدچی» در این نشست اظهار داشت: برای نوشتن این کتاب به‌عنوان یک امانت‌دار سعی کردم هر آنچه دیده و شنیده‌ام را بر روی کاغذ بیاورم.

وی افزود: خود بهتر از هرکس می‌دانم که این کتاب ایرادات و اشکالاتی داشته که برای برطرف شدن این نقص‌ها پذیرای نظر همه فعالان حوزه کتاب هستم و امیدوارم همه همرزمانم همت کرده و نسبت به نوشتن خاطرات خود از جنگ اقدام کنند.

نویسنده کتاب «بلدچی» به حضور صدها هزار رزمنده، جانباز و آزاده در حماسه دفاع مقدس اشاره کرد  و گفت: درصورتی‌که هر رزمنده 100 صفحه از خاطرات خود از جنگ را نوشته و بازگو کند می‌توان کم‌کاری‌های صورت گرفته در این حوزه را جبران کرد.

وی بابیان اینکه نوشتن این کتاب حدود چهار سال و ویرایش آن سه سال به طول انجامیده است، عنوان کرد: محتوای این کتاب از زمان تولد شروع می‌شود و تا سال 1370 ادامه دارد.

نویسنده کتاب «بلدچی» با اشاره به اینکه کتاب بلدچی پنج جلد است، بیان کرد: تاکنون دو جلد آن منتشر و جلد سوم نیز آماده چاپ است.

وی دلیل نام‌گذاری کتاب بلدچی را کار خود در دوران دفاع مقدس  دانست و خاطرنشان کرد: در زمان دوران دفاع مقدس کار من راهنما و اطلاعات عملیات بوده که دشمن را ابتدا شناسایی می‌کردیم و سپس نیروهای پیاده را برای انجام عملیات به منطقه می‌بردیم.

در ادامه یدالله قائم پناه نویسنده و منتقد درباره این کتاب گفت: کتاب حا ضر با قلمی روان و شیوا برای تمامی مخاطبان قابل استفاده است و روایت آن به گونه نقل شده که خواننده را به ادامه خواندن ترغیب می کند.

وی افزود: متاسفانه حجم بالای متن کتاب موجب شده تا اشکالات ویرایشی خودنمایی کند و در برخی مواقع خواننده دچار سردرگمی شود.

وحید ضیایی منتقد و نویسنده نیز به اهمیت ثبت و ضیط خاطرات دفاع مقدس به عنوان یکی از برهه های تاریخی ایران اشاره کرد و اقزود: جنگ و دفاع در ادبیات جهان جایگاه بالایی دارد و هشت سال دفاع مقدس ایران دارای ظرفیت های زیادی است که نویسندگان باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

گفتنی است، نشست های نقد و بررسی کتاب «بلدچی»، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، بخشداری قلعه نو و دهیاری روستاهای زمان آباد و طالب آباد شهرستان ری برگزار شد.

ارسال نظرات