نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فضای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نباید به فضای بازی‌های سیاسی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۳۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی با تاکید بر اینکه رشد و پیشرفت علمی بایستی دانش محور باشد، گفت: نخبه پروری از تاکیدات مقام معظم رهبری است لذا  بایستی قید بسیاری از تجملات و منافع مادی را بزنیم و از نظر تخصص و مهارت علمی به جایگاهی برسیم که در دنیا حرف اول را بزنیم.

وی افزود: باید رقابت ما با دنیا در حوزه اقتصاد و سیاست بر اساس ارزش های دینی، علمی، اخلاقی و... باشد؛ توجه به سخت افزارها به شکلی انجام شود که وسیله‌ای برای نرم افزارها و افکار ما باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نباید به فضای بازی‌های سیاسی تبدیل شوند، تصریح کرد: سال‌های گذشته در انتخابات با پول‌های بیت‌المال چه کارها که نکردند درحالیکه این هزینه‌ها بایستی صرف حوزه پژوهش شود؛ مردم باید هوشیار باشند و انتخاب‌شان براساس مبانی اسلامی شکل بگیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم پیوند مؤثر میان صنعت و دانشگاه افزود: باید از صنعت مونتاژکاری دوری کرد و خودمان تولیدکننده باشیم تا از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌ تولید کاهش نرخ بیکاری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: کشوری که صنعت ساخت موشک دارد چرا نباید از این استعداد استفاده کند؟ چرا از این استعداد بهره نمی‌بریم؟ چرا به جای واردات و فروش نفت، پمپ بنزین ساز و موبایل ساز نمی‌شویم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: میدان کار وجود دارد ولی به کشوری تبدیل شده‌ایم که به جای صادرات واردکننده کالاهای دیگر کشورها شده‌ایم که این راه غلط است باید از این مسیر برگردیم. صنایع مونتاژی باید به صنایع زیرساختی و مادر تبدیل شوند و تکنولوژی‌ها را بیاموزیم و خود صاحب تکنولوژی شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از جوانان نخبه کشور و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی کشور گفت: نباید در کشور شاهد بروز مشکلات در تولید و صنعت همانند آنچه که امروز برای هپکو و آذرآب اراک رخ داده باشیم، دلیل بروز چنین مسائلی عدم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و تصمیم‌گیری درست است.

وی با ابراز تاسف از بی توجهی برخی مسئولان به ظرفیت نخبگانی کشور گفت: متاسفانه برخی از مسئولین علی‌رغم تلاش جوانان و ایجاد طرح‌های جدید به دنبال واردات هستند و این ظلم به ملت است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: اگر همت کنیم ظرف ۱۰ سال آینده در غرب آسیا به قدرت فناوری تبدیل خواهیم شد؛ میدان برای خدمت باز است، باید کشور را از تنگناها نجات داد که در این مسیر به محققان، مشاوران و مدیران لایق و فداکار و بلندهمت نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نبایستی مدرک‌گرا باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید هدفمند و آینده نگر حرکت کرده و احساس مسئولیت و عزت نفس کنند و نسبت به خون شهدا احساس وظیفه کنند.

وی به همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی هم اشاره کرد و گفت: اربعین احیاگر مکتب اهل بیت(ع)، پرچم افتخار همه آزادی‌خواهان جهان، درس عزت و شرف و حماسه عظیم ملت‌ها و حمایت از جبهه حق در برابر جبهه باطل است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به جنایات رژیم سعودی در یمن هم اشاره کرد و گفت: آل سعود که خود را خادم الحرمین می‌داند مردم یمن را زیر فشار گذاشته است. آنان دست پرورده آمریکا هستند، خطاهایشان باید به پای آمریکایی‌ها نوشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به جریانات اخیر عراق هم اشاره و خاطرنشان کرد: می‌خواستند عراق را به خاک و خون بکشند که البته با هوشیاری مردم و احزاب نقشه آنها نقش بر آب شد. امید است ملت ایران و عراق با وحدت و انسجام به قدرت اثرگذار منطقه‌ای تبدیل شوند و شر آل‌سعود و اسرائیل را از منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات