خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با تاکید بر توجه به موضوع انتقال آب به استان سمنان و شاهرود افزود: با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان باید به مشکلات این شرکت تا توجه شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۲۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
توجه جدی به انتقال آب به شاهرود/حل مشکلات شرکت های دانش بنیانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن جنگ آب در آینده تصریح کرد: گرچه تابستان به پایان رسیده، اما نباید با مصرف بی رویه موضوع کمبود آب را به فراموشی سپرد.
وی افزود: انتقال آب مساله‌ای سیاسی نیست و باید ترتیبی اتخاذ شود تا طرح‌های انتقال آب به شاهرود به نتیجه برسد.
امام جمعه شاهرود با یادآوری اهمیت زیارت اربعین، بیان کرد: به تعبیر امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است، اما این فقط به معنای پیاده روی اربعین نیست و همه می‌توانند از این زیارت بهره‌مند شوند.
امینی با اشاره به آثار پیاده روی بزرگ اربعین، تصریح کرد: این حرکت آثار جهانی پیدا کرده و در آینده‌ای نه چندان دور همه انسان‌ها به این پیاده روی گرایش پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان برای کمرنگ کردن این تجمع در حال توطئه چینی هستند، افزود: آشوب‌های عراق در ناکامی‌های چند دهه گذشته آمریکا در منطقه ریشه دارد و ترکیب حاکمیت عراق نیز به گونه‌ای است که زیر بار حرف استکبار نمی‌رود.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: دشمنان این بار شیعیان را برای مخالفت با مرجعیت و ایران به روی صحنه آوردند، اما مردم و احزاب عراق با آنان همراهی نکردند.
امینی، به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جمع نخبگان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان برای فعالیت مشکلات و موانعی دارند و برخی از سرمایه گذاران باید ماه‌ها برای دریافت مجوز تلاش کنند.
وی افزود: لازم است مسئولان استانی و شهرستانی برای حل این مشکل عزم جدی داشته باشند.
امام جمعه شاهرود به حمله ترکیه به سوریه نیز اشاره کرد و گفت: ترکیه به بهانه امنیت، انتقال آواره‌های سوری و برهم زدن ترکیب جمعیتی کردها، به سوریه حمله کرده، اما باید از آمریکا درس بگیرد که با چنین کار‌هایی به امنیت نرسیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها