خبرهای داغ:
سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: پناه بردن نسل جوان به داروهای آرام بخش به خاطر ضعف باورها و عدم رضایت به رضای الهی در مصائب و سختی‌ها است.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۸۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
 
به گزارش خبرگزای بسیج از قم، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی (ره) طی سخنانی اظهار کرد: حمد و ثنای الهی به نعمات بیشتر و جدید وصل شده است که نشان دهنده این است در صورت شکر به درگاه الهی، افزایش نعمات به وجود خواهدآمد.

وی افزود: نصب العین قرار دادن حمد و ثنای الهی در نعمات و در مصائب امری ضروری است، چرا که مصائب آزمون الهی هست و دنیا دار ابتلا و امتحانات بوده و همیشه بر وفق مراد نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: آزمون‌های الهی برای انسان‌ها مختلف است و عده‌ای با فقر، بداخلاقی نزدیکان، شوهر بد اخلاق، همسر بد اخلاق، عروس و داماد بد اخلاق، پدر زن و مادر زن بداخلاق، بیماری، نقصان در جسم و… آزموده خواهند شد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: پناه بردن نسل جوان به دارو‌های آرام بخش به خاطر ضعف باور‌ها و عدم رضایت به رضای الهی در مصائب و سختی‌ها است؛ هیچکس در این دنیا به اندازه انبیاء و اولیاء الهی و اهل بیت (ع) سختی نکشیده‌اند در حالیکه در تمامی شرایط همواره صبر پیشه کرده و حمد و ثنای الهی را به جا آورده‌اند.

وی افزود: حضرت علی علیه السلام خلاصه زندگی خودشان را در سه بخش معرفی کرده و می‌فرمانید بخش اول از ۱۰ تا ۲۳ سالگی است که تمامی آزار و اذیت مشرکان مکه در حق رسول خدا، شامل حال حضرت هم شده است و بخش دوم از ۲۳ سالگی تا ۳۳ سالگی در مدینه که قریب به هشتاد جنگ به همراه نبی گرامی اسلام بودند و جهاد داشته‌اند و بخش اعظم سختی‌ها از ۳۳ سالگی و بعد از رحلت رسول خداست که غصب ولایت، شهادت همسرشان، خانه نشینی، جنگ جمل، صفین و نهروان را در پیش روی خود داشته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: حضرات معصومین اول مظلومان عالم بوده‎‌اند و باید سختی‌های زندگی آنان به خوبی بررسی و مایه الگو گیری نسل جوان شود.

وی افزود: محال است انسان به تمام آرزوهایش برسد و باید آرزو‌ها با واقعیت‌ها منطبق باشد تا انسان دچار خطا نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها