گردهمایی اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام همزمان با پیاده روی اربعین در نجف و کربلا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۵۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، این نشست‌های ۵ روزه با هدف شبکه سازی دانشمندان جهان اسلام و ایجاد بسترهای مطالعات و همکاریهای علمی در محورهای اربعین پژوهی برگزار خواهد شد و بیش از ۵۰ مقاله و سخنرانی علمی با مشارکت دانشمندان برجسته جهان اسلام از کشور های مختلف ارائه خواهد شد.

این گردهمایی با مشارکت اتحادیه اساتید عراق و همچنین مراکز علمی و پژوهشی کشور برگزار می‌گردد. همکاران علمی این همایش شامل دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه صدا و سیما، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، انجمن علمی حوزه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت و اساتید سایر دانشگاه‌های کشور هستند.

همچنین با همکاری اتحادیه اساتید دانشگاه‌های عراق با همکاری دانشگاه کربلا، دانشگاه مستنصریه، دانشگاه واسط، دانشگاه بغداد، کوفه و سایر دانشگاه کشور اساتید برجسته عراقی در این همایش مشارکت خواهند داشت.

نشست تخصصی رسانه به مدیریت دانشگاه صدا و سیما، اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام و رسانه‌های کشور اسلامی در روز ۱۹ صفر در کربلا با حضور اساتید برجسته حوزه رسانه برگزار خواهد شد و به بررسی ظرفیت‌های رسانه‌ها خواهند پرداخت

علاوه بر این نشست تخصصی علوم انسانی و اجتماعی با همکاری دانشگاه امام صادق و اتحادیه اساتید عراق و ایران در روزهای ۱۸و ۱۹ صفر در شهر کربلا برگزار خواهد شد.

 نشستهای علمی بانوان نیز، شب شعر آیینی، محفل قرآنی از جمله برنامه های کمیته فرهنگی اربعین در این همایش بین‌المللی اربعین است.

این نشست ها در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ صفر در شهر نجف و همچنین ۱۷ الی ۱۹ صفر در شهر کربلا برگزار می گردد.

از جمله محورهای همایش بررسی موضوعات فرصت‌های اربعین از نگاه علوم انسانی و اجتماعی، اربعین و قدس شریف، اربعین و تمدن نوین اسلامی، گفتمان مقاومت، پیام جهانی اربعین، الگوی اربعین در تمدن جهان اسلام، بررسی مسائل جهان اسلام، بررسی نسل چهارم و گام دوم انقلاب، اربعین و فناوری اجتماعی، بررسی ظرفیت های بین‌المللی اربعین، ظرفیت‌های ارتباطاتی و رسانه‌ای اربعین است.

کلیه اساتید و نهادهای علمی و پژوهشی و فرهنگی علاقمند که در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حضور دارند می‌توانند در این نشست‌های علمی و پژوهشی شرکت کنند .

گفتنی است اساتید می‌توانند برای اعلام حضور یا ارسال چکیده سخنرانی به سایت http://alarbaeen.ir/home/int_form مراجعه کنند.

دسته بندی زیرپورتال: 
ارسال نظرات