خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همه ظرفیت‌های موجود باید برای محرومیت‌زدایی تجمیع و به کار گرفته شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۲۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، غلامرضا سلیمانی بعد از ظهر امروز در جلسه مجمع عالی بسیج که در سالن جلسات شهید باکری ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: 40 سال انقلاب اسلامی را با عزت، عظمت و اقتدار پشت‌سر گذاشته‌ و همچنین با امید به آینده وارد چله دوم انقلاب شد‌ه‌ایم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک الگوی جدید نه‌تنها برای اداره کشور بلکه برای اداره سایر جوامع نیز به شمار می‌رود، ادامه داد: نو و تازگی این الگو شاید برای ما که داخل این سرزمین زندگی می‌کنیم، عادی باشد اما برای ملت‌های مختلف دنیا بسیار جدید و بکر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه الگوی جدید شامل مولفه‌های قدرت نیز است، اضافه کرد: حتی براساس مطالعات راهبردی اروپایی و آمریکایی، کشورمات در مولفه‌های مختلف از جمله سیاسی فوق‌العاده قدرتمند بوده، به عنوان مثال قانون اساسی کشورمان بسیار مترقی است، بنابراین به تبلیغات منفی و مخرب در فضای مجازی نباید توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال تغییر دیدگاه مردم نسبت به جایگاه کشورمان هستند، خودشان در اذهان ملت‌ها از جمله در ایران سابقه خوبی ندارند که یکی از آنها انگلیس‌ است به طوری که حتی با پیشنهاد ملکه این کشور پارلمان منحل می‌شود اما چنین چیزی در کشور ما رخ نداده و در چهل سال گذشته چهل انتخابات برگزار کرده‌‌ایم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی الگویی متفاوت، کارآمد و متفاوت از سایر مدل‌های حکومتی است که در آن زر و زور حرف نخست را می‌زند، اضافه کرد: ایران در زمینه فرهنگی نیز خوش می‌درخشد به طوری که چند روز دیگر پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی برگزار خواهد شد و کجای دنیا و جهان اسلام چنین رویدادی را شاهد هستیم؟

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حضور مردم در زمان وقوع بلایای طبیعی اعم از سیل و زلزله را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: سرمایه اجتماعی عظیمی در ایران به واسطه برخورداری از روحیه جهادی و تفکر بسیجی به میدا‌ن‌های خدمت می‌شتابند و در ایران قدرت اجتماعی و قدرت نرم به صورت چشمگیری وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه به برکت استقرار نظام اسلامی، ایران یکی از 6 قدرت برتر نظامی به شمار می‌رود، بیان کرد: این دستاوردها به برکت روحیه ولایت‌مداری مردم، رهنمودهای رهبری و در سایه خون شهدا به دست آمده و امنیت ایران به واسطه خرج کردن دلار به دست نیامده است.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه در شاخص قدرت علمی و فناوری هم پیشرفت چشمگیری در کشور وجود داشته است، ادامه داد: سرعت رشد علمی کشورمان 11 برابر رشد علمی سایر کشورها است، گرچه از نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما در ریل صعود به قله‌های موفقیت قرار گرفته‌ایم؛ بسیاری از دستاوردها هم به خاطر وجود دشمنی‌ها اعلام نمی‌شود.

هفت درصد منابع طبیعی شناخته شده جهان در ایران قرار دارد

وی با بیان اینکه هفت درصد منابع طبیعی شناخته شده جهان در ایران قرار دارد، اضافه کرد: در کشورمان هفت برابر میانگین ثروت مردم در سایر مناطق دنیا، ثروت وجود دارد، همچنین تمام زیرساخت‌های موردنیاز را برای پیشرفت کشورمان را در اختیار داریم، که در صورت استفاده از مولفه‌های بومی و تبعیت از دستورات رهبری همچنین توجه به مختصات جمهوری اسلامی و استفاده از نیروی مردمی می‌توان در زمینه اقتصادی هم رشد کرد.

این مسوول با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی در جامعه باید به صورت جدی‌تر و با استفاده از ظرفیت‌های موجود با پشتکار تلاش شود، ادامه داد: مسوولیت بخش‌های مختلف اعم از ادارات، دانشگا‌ه‌ها، بسیج و ... باید به صورت مشخص تبیین شود، تا از این رهگذر مشکلات موجود برطرف شود.

وی اشتغال‌زایی و رفع مشکلات موجود در این زمینه را ضروری دانست و اضافه کرد: راهکارهای بومی و پیشنهادات کارشناسان محلی باید مورد توجه قرار گیرد، تقویت اقتصاد درون‌زا با در نظر گرفن ظرفیت نهفته درعرصه  کشاورزی بسیار ضروری است، با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان کارهای بزرگ و فاخری را انجام داد.

این مسوول استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و تبصره 3 محرومیت‌زدایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رقم‌های قابل توجهی در بخش اشتغال هزینه شده است که چنانچه تبدیل به احسن شود می‌توان خروجی ارزشمندی را مشاهده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات