خبرهای داغ:
صارمی گفت: بر اساس قانون باید، سالی یکبار این ترازوها را ارزیابی کنیم که با توجه به اطلاع رسانی که در این خصوص صورت گرفته متأسفانه مجری کار با مخالفت اصناف روبرو شد و نتوانستیم این کار را انجام دهیم.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۰۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز به مناسبت هفته استاندارد نشست خبری مدیرکل استاندارد استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

سیروس صارمی مدیر کل استاندارد استان قزوین، در این مراسم ضمن تبریک عفته استاندارد بیان کرد: به مناسبت روز جهانی استاندارد، برنامه های مختلفی از سوی اداره کل استاندارد قزوین تبیین و تدوین شده که از جمله این برنامه ها، مراسم کشوری استاندارد است که این مراسم روز گذشته در تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور و مسوولان کشوری برگزار شد.

وی گفت: کرد: این مراسم در سایر استان ها نیز برگزار می شود اما با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی و تداخل در برنامه، این مراسم 12 آبان ماه برگزار و از 10 واحد تولیدی برتر در این برنامه تقدیر خواهد شد.

صارمی اظهار کرد: برای این روز و هفته، برنامه های خاصی در استان با رویکرد ترویج فرهنگ استاندارد در نظر گرفته شده که برگزاری مسابقات داخلی برای کارکنان، تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با مسوولان استانی و برگزاری میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین عنوان کرد: یکی از برنامه های اداره کل استاندارد قزوین، مباحث آموزش مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد وکارکنان اداره کل است که بر این اساس، پوشش 100 درصدی در نیمه نخست سال جاری داشتیم.

وی افزود: شرکت آزمون های مربوطه را انجام می دهد و در صوتی که کالا مطابق استاندارد مربوطه بوده و اگر نتایج آزمون مطابق با استاندارد باشد پروانه آلاینده ها صادر می شود.

صارمی با اشار به بحث صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، 80 کاربرد علامت استاندارد و 222 پروانه تمدید کاربرد علامت استاندارد از سوی این اداره کل صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: پروانه حد مجاز آلاینده ها مطابق پروانه های دیگر صادر می شود و تا امروز 23 پروانه مدیریت کنترل کیفیت و 3 پروانه حد مجاز آلاینده صادر شده است. همچنین اولین نشان استاندارد coc، استاندارد صادراتی، نیز در استان قزوین صادر شد.

وی با اشاره به صدور گواهی آلاینده ها در محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: مقرر شد در تمام استان ها جلساتی برگزار شود و شرکت های دانش بنیان و کارشناسان استاندارد و علم و فناوری دوره آموزشی داشته باشند و گواهی نامه دانش نماد صادر شود که استان تهران به عنوان پایلوت، تاکنون 43 پروانه صادر کرده و مقرر شد همه استان ها نیز انجام دهند که در حال حاضر 18 استان به این امر ورود یافته اند.

صارمی با اشاره به موضوع استاندارد حلال یادآور شد: برخی واحدهای تولیدی این نماد را به نمایش می گذارند اما تنها سازمانی که به طور انحصاری این پروانه را می تواند صادر کند، سازمان ملی استاندارد است و هر دستگاه دیگر این نماد را صادر کند غیرمجاز است.

وی افزود: استاندارد حلال نیازمندی های تمام استاندارد های اسلامی را پوشش می دهد. در تجارت جهانی یکی از مهمترین فاکتورها در صنایع غذایی، استاندارد است و استاندارد حلال نیز در دنیا جزو فاکتورهای مهم می باشد و لازم است تا واحدهای تولیدی به این سمت و سو حرکت کنند.

این مسوول ادامه داد: در بحث بازرسی فنی از صنایع انرژی بر، 28 مورد بازرسی در استان داشتیم، بازرسی فنی از واحدهای زیرپوشش تأسیسات گازپرکنی 910 مورد بوده و بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی هم در حال انجام است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: در بحث نمونه برداری طرح طاها (کنترل بازار)، 103 مورد نمونه برداری صورت گرفته و همچنین 251 مورد آزمون نمونه ها و 85 مورد آزمون نازل های جایگاه عرضه سوخت مایع که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به بررسی وسایل سنجش سبک در مغازه ها یادآور شد: بر اساس قانون باید، سالی یکبار این ترازوها را ارزیابی کنیم که با توجه به اطلاع رسانی که در این خصوص صورت گرفته متأسفانه مجری کار با مخالفت اصناف روبرو شد و نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

صارمی با اشاره به بحث صحت ترازوها مطرح کرد: صحت ترازوها و بررسی آنها بسیار مهم است که برای انجام این کار از اصناف 37 هزار و 400 تومان دریافت می شود که البته ما حاضر هستیم با 20 تا 25 درصد زیر این قیمت کار را انجام دهیم و پیشنهاد قیمت حدود 30 هزار تومان را هم داده ایم اما متاسفانه اصناف مخالفت کردند. این کار بر اساس قانون صورت می گیرد و از سوی اصناف تاکنون همکاری صورت نگرفته است و مبلغ 37 هزار تومان به ازای هر ترازو برای یک سال است که بعد از بررسی و نبود مشکل،‌ برچسب صحت داده می شود.

صارمی افزود: امسال هنوز این کار انجام نشده است، ما طبق قانون می توانیم مراجعه کرده و هر واحد صنفی تمکین نکرد به مراجع قضایی معرفی کنیم اما سعی ما این است با تعامل این کار انجام شود تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به بسته های حمایتی خاطرنشان کرد: در بسته های حمایتی به لحاظ نامگذاری سال، سازمان استاندارد سعی کرد این بسته ها را تعریف کرده وتمهیدات خوبی نیز به وجود آمد.اگر واحد تولیدی بهترین واحد تولیدی سال شناخته شود، در طول سال سعی می کنیم از محصول آن نمونه برداری نکنیم که صرف جویی در هزینه ها می شود.

وی افزود: همچنین در بسته حمایتی صادرات و واردات اگر واحد تولیدی خودش واردکننده موادتولیدی باشد و بخواهد آن مواد را تولید کند سعی می کنیم نمونه گیری از آن انجام نشود و همچنین اگر واحد تولیدی از روی نمونه وارداتی با همان حساسیت های کشور تولید کننده، محصولی تولید می کند سعی می کنیم که به طور تصادفی از تولیدات آن نمونه برداری کنیم که این امر در حمایت از واحدهای تولیدی با تولیدات استاندارد می باشد.

این مسوول در ادامه با اشاره به بحث پلمپ واحدهای متخلف گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 17 واحد تولیدی از سوی بازرسان این اداره کل پلمب شد که در زمینه های ساختمانی، معدنی، شیمی، مواد غذایی، کشاورزی و برق فعالیت داشتند و عمده تخلف این واحدها در حوزه خط تولید، علامت جعلی و غیره بود که از این تعداد 13 مورد با رفع عدم انطباق ها، رفع پلمب شدند.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها