مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: فعالان اقتصادی انتظار دارند تسهیلات ریالی به تناسب افزایش نرخ ارز افزایش پیدا کند،افزایش منابع بانک توسعه صادرات می تواند توان حمایتی بانک از صادرکنندگان و تولید را افزایش دهد.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۹۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات،
 
 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در شرایطی که فعالان اقتصادی انتظار دارند تا تسهیلات ریالی به تناسب افزایش نرخ ارز افزایش پیدا کند، لذا افزایش و تقویت منابع بانک توسعه صادرات می تواند توان حمایتی بانک از صادرکنندگان و رونق تولید را افزایش دهد.

 
دکتر علی صالح آبادی در جمع تعدادی از صادرکنندگان در اتاق بازرگانی تهران افزود: ابتدای امسال، بیش از 4هزار میلیارد ریال از سوی بانک توسعه صادرات به صندوق توسعه ملی پرداخت شد ولی مجددا در اختیار بانک قرار نگرفته است. البته بانک با مشکل نقدینگی مواجه نیست و تسهیلات صادرکنندگان را پرداخت ‌می‌کند؛ اما بانک تسهیلات سررسید شده را پرداخته اما اعتباری از صندوق توسعه ملی بازپس نگرفته است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه هنوز بسته صادرات غیرنفتی سال 1398 ابلاغ نشده است، گفت: ابلاغ این بسته نیز از خواسته‌های ماست. راهکار فوری این است که دست‌کم بسته قبلی تمدید شود. با وجود این، تلاش ما این است که پرداخت تسهیلات صادراتی حتی بیش از گذشته ادامه پیدا کند.
دکتر علی صالح آبادی در ادامه گفت: منابع بانک شامل منابع توسعه ملی، سرمایه بانک، سپرده مشتریان و خطوط اعتباری بانک مرکزی می شود و بانک توسعه صادرات در کل کشور و در میان بانک های توسعه ای ، از منابع صندوق توسعه ملی بیشترین تسهیلات را به صادرکنندگان اعطا کرده است.
وی در مورد سپرده مشتریان به دو محدودیت اشاره کرد و گفت: به دلیل سود پایین و برخورداری از شعب کم، جذب سپرده های مردمی به نسبت بانک های دیگر در سطح پایین انجام می شود؛ از طرفی سود 15 درصدی سپرده گذاری نیز به نسبت سود مرسوم در نظام بانکی جذابیتی برای مشتریان ندارد.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات پیرو وظیفه تعریف شده خود و مسئولیتی که بر عهده دارد در حوزه نرخ سود نه تنها تمایلی به افزایش نرخ ندارد بلکه برای پایین نگه داشتن نرخ سود تسهیلات اعطایی خود، نرخ سود سپرده گذاری را افزایش نمی دهد.
وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات در سال 96، بالغ بر 1000 میلیارد تومان افزایش سرمایه از محل تبصره 35 داشته و در واقع پول جدیدی وارد بانک توسعه صادرات نشده است؛ اولین افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات به شکل پول نقد، 1.5 میلیارد دلار در سال 1386 بوده و نزدیک به 12 سال است که پول جدیدی به سرمایه بانک اضافه نشده است.
صالح آبادی گفت: طی این مدت از مسیرهای متفاوت از جمله صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی( خطوط اعتباری) منابع خود را تقویت کرده و به صادرکنندگان خدمات ارائه داده ایم و با کمال افتخار اعلام می کنیم منابع بانک مثبت است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: توانسته ایم علی رغم عدم تزریق منابع، آنچه را که در اختیار داریم مدیریت کرده و ارائه تسهیلات به حوزه صادرات را ادامه دهیم.
 
 
ارسال نظرات