خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

وظیفه اصلی علما در دوره انتخابات تبیین شاخص های نماینده اصلح است ‌‎

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه اصلی علما و روحانیان در دوره انتخابات تبیین شاخص‌های نماینده اصلح است و باید این شاخص‌ها همواره به مردم یادآوری شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۷۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جمع مسئولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در ادارات، سازمان‌ها و نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی، افزود: اواخر امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود که وظیفه مسئولان و علما در این خصوص، بیان معیارها و ملاک‌های نماینده اصلح به مردم و تبیین و تشریح این شاخص‌ها در تمامی سطوح است.

وی اضافه کرد: یکی از آسیب‌های موجود در نظام دموکراسی، نبودن زمینه برای حضور افراد فرهیخته در مجلس و افزایش موفقیت افراد دارای ثروت و قدرت برای حضور در این نهاد است که کاهش سطح تخصصی در مجلس شورای اسلامی را موجب می‌شود.

وی بیان کرد: تنها راه تغییر این رویه، تبیین ویژگی‌های نماینده اصلح برای عموم مردم است که با تحقق این امر، شاهد انتخاب افراد شایسته از سوی مردم خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به اهمیت مجلس در نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی پس از چهل سال با مجلس آرمانگرای با فضیلت فاصله دارد که امیدواریم با افزایش بصیرت عمومی شاهد مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

قریشی افزود: چنانچه مجلس شورای اسلامی اصلاح و متعالی شود، عملکرد و رویکرد اجرایی کشور نیز اصلاح خواهد شد و در این میان نقش روحانیون در بصیرت افزایی مردم بسیار حائز اهمیت است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.

قرار است ۱۲ نماینده آذربایجان غربی از ۱۰ حوزه انتخابیه این استان راهی مجلس یازدهم شوند.

انتهای پیام/100/ب

ارسال نظرات