سه عامل اصلی مرگ در بوشهر چیست؟

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طی شش ماهه سال جاری سه عامل اصلی مرگ و میر در استان بوشهر به ترتیب بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث غیرعمد و سرطان‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۶۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، اسکندر پاسالار در نشست شورای معاونین ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۵۹ فوت طی شش ماهه امسال در این استان ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار کرد: ۷۷ درصد مرگ و میر استان بوشهر در این مدت در مناطق شهری و ۳۳ درصد دیگر در مناطق روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با بیان اینکه طی شش ماهه امسال در هر شبانه روز ۱۱ واقعه فوت اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در این مدت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳ نفر فوت کرده است.

بیماری‌های قلبی و عروقی جان بوشهری ها را می گیرد
پاسالار تصریح کرد: میانگین سن فوت شدگان در سطح کشور ۶۵.۹ و در استان بوشهر ۶۱.۳ سال است. همچنین میانگین سن فوت شدگان مرد در استان ۶۳.۶ و زنان ۶۹ سال به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: طی شش ماهه سال جاری سه عامل اصلی مرگ و میر در استان به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث غیرعمد و سرطان‌ها بوده است.

این مسئول با بیان اینکه از بین متوفیات شش ماهه سال جاری، هزار و ۱۶۳ مرد و ۸۱۸ زن بوده است، عنوان کرد: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۴۲ مرد در استان فوت کردند.

پاسالار بیان کرد: بیشتر افراد فوت شده در استان طی این مدت بین ۸۰ تا ۸۴ سال سن داشتند. همچنین طی شش ماهه اول امسال بیشترین وفات ثبت شده مربوط به شهرستان دشتستان و کمترین میزان مربوط به شهرستان عسلویه و جم می باشد.

کاهش تولد نوزاد در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل ثبت احوال بوشهر از کاهش هزارو 761 واقعه ولادت در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه سال جاریرشاهد کاهش ۱۷.۸ درصدی ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۸ هزار و ۱۰۸ واقعه ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار ثبت ولادت در سال ۹۷، کاهش محسوسی را شاهد هستیم.

این مقام مسئول متوسط ثبت ولادت در این مدت را در هر ساعت ۲ واقعه و برای هر شبانه روز ۴۴ واقعه اعلام کرد.

اسکندر پاسالار با بیان اینکه از ولادت‌های ثبت شده در این مدت ۴ هزار و ۲۵۵ نوزاد پسر و ۳ هزار و ۸۵۳ نوزاد دختر است، خاطرنشان کرد: نسبت جنسی ولادت در این مدت برابر با ۱۱۰ بوده است، یعنی در مقابل تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۱۰ نوزاد پسر متولد شده است.

۲۱۷ مورد چند قلوزایی در بوشهر

مدیرکل ثبت احوال بوشهر از وقوع ۲۱۷ مورد چند قلوزایی در این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۴ مورد دوقلو زایی و ۳ مورد نیز سه قلو زایی بوده است.

وی با بیان اینکه ۱.۳ درصد از ولادت های ثبت شده کشور مربوط به استان بوشهر است، اظهار کرد: بیشترین موالید استان مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین میزان نیز مربوط به شهرستان دیلم است.

پاسالار اظهار کرد: زنان با گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله، ۲۹.۷ درصد از مادران نوزادان متولد شده در استان بوشهر را به خود اختصاص داده اند.

فاطمه و حسین بیشترین نام های انتخابی بوشهری ها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص فراوانی نامهای انتخابی والدین برای فرزندانشان از ابتدای سال جاری تاکنون نیز گفت: نام فاطمه با فراوانی ۲۳۹ مورد و نام حسین با فراوانی ۱۵۷ مورد بیشترین فراوانی نام ها را در بین نامهای دختران و پسران به خود اختصاص داده است.

وی بیشترین فراوانی نام را برای دختران بعد از نام فاطمه، نام زهرا با فراوانی ۱۳۵ و نام زینب با فراوانی ۸۸ و نام آوا با فراوانی ۶۷ و نام رقیه با فراوانی ۶۶ مورد برشمرد.

پاسالار بیشترین فراوانی نام را برای پسران بعد از نام حسین، نام علی با فراوانی ۱۵۲ و نام محمد با فراوانی ۱۴۱، و پس از آن نام امیرعلی با فراوانی ۱۲۲ و نام علیرضا با فراوانی ۱۱۲ دانست.

پایان خبر/
منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار