خبرهای داغ:
سردار حاجیان گفت: جرایم رایانه ای که نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش داشته است و این امر برای ما زنگ خطر است و پلیس هوشمندانه به دنبال کشف جرایم در فضای مجازی می باشد.
کد خبر: ۹۱۸۲۷۵۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک پلیس و دستگاه قضا به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین و جمعی از معاونان پلیس و دستگاه قضا استان در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

سردار مهدی حاجیان در این مراسم با اشاره به اقتدار پلیس و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص بیان کرد: مقام معظم رهبری پلیس را مجاهدان فی سبیل الله و یار مهربان مردم خوانده و این افتخاری برای ما افتخاری است که خدمتگزاران مردم در جامعه اسلامی هستیم.

وی با اشاره به تعامل دستگاه قضا و پلیس گفت: اگر حمایت های دستگاه قضا وجود نداشته باشد پلیس نمی تواند در انجام ماموریت ها ذاتی خود موفق باشد و نقش دستگاه قضا نقش حساس در نظام امنیتی جامعه است و در جای جای مقررات جزایی و کیفری نیز به این امر اشاره شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: تردیدی وجود ندارد که پلیس با تمام توان مقررات دستگاه قضا را اجرا می کند و اجرای قانون از الویت های اساسی پلیس برای ادامه وظایف است که در این راستا حمایت های دستگاه قضا را می طلبد و نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام دستگاه قضا باید مورد حمایت دستگاه قضا قرارگیرد.

سردار حاجیان عنوان کرد: کاستی در اجرای قانون را از هیچ ماموری قبول نداریم و آنچه در انتظارات ما وجود دارد این است که همانطور که پلیس با جدیت قوانین قضا را اجرا می کند دستگاه قضا نیز نهایت حمایت را از ما ضابطین عام داشته باشد و ما حق نداریم اختلافات شخصی خود را در موضوع امنیت وارد کنیم.

وی افزود: نقش پلیس در مبارزه با بزه و پیشگیری بسیار مهم است. اجرای احکام قضایی، ایجاد نظم در رفت و آمد و ترافیک از وظایف پلیس است که مدیریت کلی و هوشمندانه ای آن را اجرا می کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: جرایم موجود در جامعه به فضای مجازی انتقال یافته و در فضای مجازی اتفاقاتی در جریان است و لذا باید در این فضا بزه های موجود را تعقیب کنیم و پلیس همچنان در حال انجام وظایف ذاتی خود در این فضا نیز می باشد.

سردار حاجیان اضافه کرد: مردم باید پلیس را از خود بدانند.امروز اشرافیت خوبی در پلیس وجود دارد. پلیس با استفاده از ابزارهای فنی خود در کشف جرم موفق بوده و هوش سازمانی پلیس به رندوم و مرحله خوبی رسیده و در بحث کشف جرم موفقیت های بسیار خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در استان نیز به دنبال ایجاد راه های هوشمندانه برای کشف جرم هستیم و نیازمند حمایت های دستگاه قضا می باشیم همچنین در فضای مجازی سایت پلیس ما هوشمند و فعال است و از طریق سامانه 110 و 197 نیز بسیار موفق بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در بحث آموزش نیز رابطه نظارتی را بین دادستان و مراجع قضایی باید نهادینه کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر که امنیت در صدر آن می باشد دست یابیم.

سردار حاجیان یادآور شد: اگر مبنای کار ما رابطه متقابل با دستگاه قضا باشد، نقش نظارتی دستگاه قضا می تواند موجب موفقیت پلیس در انجام ماموریت های ذاتی شود و ما خود را ضابط دستگاه قضا می دانیم و اقدامات خوبی از سوی پلیس انجام شد که موجب کاهش جرایم در استان شده که نمونه این امر، 147 درصد وقوع سرقت ها در اسفند ماه سال گذشته بوده که در مردادماه سالجاری این میزان به 4 درصد رسید.

مقام ارشد انتظامی استان در ادامه بیان کرد: تعامل ما در راستای اجرای اهداف قوه قضا می تواند اثرات زیادی داشته باشد و اگر این تعامل دوسویه وجود نداشته باشد نمی توانیم موفق باشیم.

سردار حاجیان اضافه کرد: افزایش 70 درصدی کشفیات مواد مخدر را در استان داشتیم که 2 تن و 250 کیلوگرم می باشد. در بحث دستگیرشدگان افزایش 10 درصدی داشتیم. همچنین افزایش 87 درصدی وقوع جرایم رایانه ای که نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش داشته است و این امر برای ما زنگ خطر است و پلیس هوشمندانه به دنبال کشف جرایم در فضای مجازی می باشد.

وی ادامه داد: 125 طرح نقطه ای در استان داشتیم که منجربه دستگیری 1132 نفر شد. در بحث قاچاق سوخت، احشام، گندم بسیار موفق بودیم و باید تعبیر یار مهربان را در راستای سخنان مقام معظم رهبر اجرایی کنیم.

سردار حاجیان گفت: هرجا پلیس مقتدری وجود دارد و حمایت دستگاه قضا وجود داشته اقتدار پلیس، مثال زدنی است لذا تعامل پلیس و دستگاه قضا دوسویه بوده و هرگز خدشه دار نمی شود و در همین راستا به هیچ وجه حق نداریم در این امر خدشه ای وارد کنیم. دستورات قضا نیز باید آنچه برای ما تعریف شده، به طور تام اجرا شود و تردید نداشته باشید که ما نقش نظارتی خود را در راستای اهداف دستگاه قضا رصد کرده و همکازی و نقش پدرانه رئیس کل دادگستری قابل تقدیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها