خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

دامپزشکی نقش بی بدیلی در پیشگیری و مقابله با بیماری ها دارد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهارداشت: نقش اداره دامپزشکی در پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام نقش بی بدیلی است.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۸۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در جمع خبرنگاران افزود: با پیشگیری و نظارت جدی در مبارزه با بیماری‌های مشترک بین  انسان و دام  بیماری ها به شدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با افزایش واکسیناسیون در روستاها طی سال ۹۳، اولین سالی را شاهد بودیم ک بیماری تب مالت انسانی در آن افزایش نیافت و در سال ۹۴ با روند کاهشی مواجه شد به گونه ای که در سال ۹۷، میزان ابتلا به این بیماری به ۹۳۸ مورد رسید.

دکتر بهداد همچنین ادامه داد: کاهش ۴۶ درصدی بیماری تب مالت در استان، نشانه افزایش مراقبت بیماری‌های دامی است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف خوراک دام مخلوط با خاک و پودر آسیاب شده هسته برخی میوه‌ها خبر داد و گفت: این خوراک دام کشف شده که ممکن است به بیماری دام منجر شود، معدوم سازی شد.

بهداد همچنین به معدوم سازی شیر غیرقابل مصرف اشاره و بیان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۲۸۰ تن شیر که بار میکروبی بیش از حد مجاز داشت، معدوم شد.

وی با اشاره به آمار معدوم سازی مواد و فرآورده‌های دامی غیربهداشتی گفت: در سال ۹۴ حدود ۳۱۸ تن، در سال ۹۵ حدود ۳۸۸ تن، در سال ۹۶ حدود ۴۸۰ تن و در سال ۹۷ حدود ۳۲۳ تن مواد و فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در استان کشف و معدوم سازی شد که کاهش ۱۵۰ تنی معدوم سازی، نشان از نتیجه بخش بودن اقدامات این اداره کل در برخورد با تخلفات است.

دکتر بهداد از کشف گوشت های غیرمجاز و حتی گوشت‌های چرخ کرده غیر مجاز خبر داد و ابراز داشت: مردم نیز تخلفاتی مثل ذبح اسب و الاغ و توزیع آن را اطلاع داده و برخورد جدی صورت گرفت.

وی ادامه داد: سال اخیر ذبح 9 اسب بیمار و 2 الاغ و توزیع دربین مردم کشف شد که دستگاه قضایی برخورد سنگینی کرد و علاوه بر 40 میلیون جریمه نقدی، حکم 8 سال زندان برای متخلفان صادر کرد.

دکتر بهداد همچنین از مردم خواست از خرید گوشت های چرخ کرده آماده در قصابی ها و یا مراکز عرضه گوشت پرهیز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها