رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا گفت: امسال از 40 هزار پروژه‌ای که سپاه اعلام کرده حدود یک هزار و 800 پروژه مربوط به مازندران است که حدود یک هزار و 500 پروژه انجام شده و بخش باقیمانده تا دو ماه آینده انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۹۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ساری، محمدمهدی اقبال‌پور در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه استان مازندران با بیان اینکه ما در نقاط بالا دست و جاهایی که به هر دلیلی حضور دستگاه‌های دولتی کمتر باشد حضور پیدا می‌کنیم، گفت: در واقع ما کمک کار دولت بوده تا پروژه‌ها شتاب بیشتری بگیرد، در این چند سال اخیر که با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار روبرو هستیم توقع ما این بوده که در حوزه اشتغال برخی از قوانین دست و پاگیر مشاغل خرد،کم و یا بی‌اثر شود.

83 درصد از پروژه های سپاه پاسداران در مازندران محقق شد/ تکمیل کلیه طرح های عمرانی تا پایان آذرماه/ افتتاح 493 خانه محروم توسط بسیج سازندگی ظرف دوماه آینده در مازندران

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران در ادامه افزود: در حوزه اشتغال در سال‌های 96 و 97 وام‌های اشتغالزایی دادیم که اشتغال کوچک انجام می‌شد و بعد صندوق‌هایی تشکیل شد که در کل شهرستان‌ها و محلات به اشتغال کمک می‌کند، صندوق‌ها کاملا مردمی هستند و در حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در روستاها اصل‌های توسعه مانند راه، آب، آموزش در حوزه مشاغل برای ما مهم بوده و در حوزه اشتغال در بحث دام، طیور، آبزیان، صنایع دستی، کشاورزی و باغات به دلیل اینکه بومی مازندران است کار می‌کنیم.

اقبال‌پور با بیان اینکه مازندران مانند یک کلان‌شهر است، بیان کرد: سعی ما بر این است که در حوزه اشتغال از غرب به شرق طوری تبیین شود که بخش‌هایی که در بالادست است اولا مهاجرت را معکوس کنیم و یا مردم در روستاها بمانند و بخش‌هایی را هم دستگاه‌های دولتی باید مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه روستاها را در حوزه آبرسانی پوشش می‌دهیم، یادآور شد: امسال از 40 هزار پروژه‌ای که سپاه اعلام کرده حدود یک هزار و 800 پروژه مربوط به مازندران است که حدود یک هزار و 500 پروژه انجام شده و بخش باقیمانده تا دو ماه آینده انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران افزود: در حوزه عمرانی، آبرسانی، ساخت مخازن، لوله‌کشی ورود جدی داشتیم در حوزه جاده‌سازی بالادست و مناطق صعب‌العبور، ساخت پل، مدرسه، و بحث ورزش نیز فعالیت داشته‌ایم.

این مسؤول با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی تا سال گذشته 150 سالن ورزشی ساخته که در نوشهر و بابل و جویبار نیز اماکن ورزشی احداث شده است، افزود: بسیج سازندگی یک نهاد غیرانتفایی نیست، این نهاد به دولت در جهت پیشبرد پروژه‌ها کمک می‌کند و به عبارتی به عنوان تسهیل‌گر و واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است تا با پروژه‌ها سرعت بیشتری انجام شود.

اقبال‌پور با بیان اینکه اولویت اول و فوری ما اقتصاد و فرهنگ است، بیان کرد: ما 493 خانه محروم در حال ساخت داریم که 70 درصد پیشرفت داشته‌اند و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 88 خانه سیل‌زده داریم که بخش زیادی از آنها افتتاح شده و دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: در حوزه مشاغل نیز به شدت مشغول هستیم، در مازندران با 12 مترمربع نیز می‌توان شغل ایجاد کرد، ما معمولا شغل‌هایی که ایجاد می‌کنیم از یک تا 5 تا 12 نفر بوده و یک تا 20 میلیون وام پرداخت می‌کنیم، مرکز آموزشی احداث کردیم و با فنی‌وحرفه ای و جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه داریم و مرکز آموزش تا ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و در آنجا آموزش می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران ادامه داد: همه سربازها و نیروهای وظیفه‌ای که وارد سازمان ما می‌شوند مهارت فنی پیدا می‌کنند، دانشگاه‌های ما کارآفرین نیستند و جهاد دانشگاهی در حال انجام این کار است.

این مسؤول بیان کرد: کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد باید عرصه برای وی مهیا باشد و بهترین راه گروه‌های جهادی است، هر گروه جهادی 8 هزار نفر نیرو و 22 تا 24 گروه تخصصی مرجع هستند و پایگاه‌های خدمات‌رسان شده‌اند.

اقبال‌پور با بیان اینکه بسیج همواره پای کار است در بحران اولین کسی که وارد می‌شود بسیج و بسیج سازندگی است، افزود: شان ما فقط خدمت‌رسانی به مردم است، موفقیت امری تصادفی نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: سند تحول در سازمان بسیج سازندگی نیز در حال شکل‌گیری است، سعی داریم سازمان را بروز نگهداریم، باید دست به دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

رئیس بسیج سازندگی استان مازندران خاطرنشان کرد: ما خادم مردم هستیم و باید همه به هم کمک کنیم مجموعه دولت، سپاه، بسیج، گروه‌های پیشرفت و آبادانی با افتخار کار می‌کنیم تا غبار را از زندگی مردم پاک کنیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها