خبرهای داغ:
نخستین مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» به منظور کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این شهرستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۷۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مهاباد ، احمد رحمانی امروز  در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  در ارومیه اظهار داشت: این مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده و به صورت ویژه خدمات مختلف از جمله کارهای مشاوره‌ای، کمک هزینه تحصیلی، تهیه پوشاک و البسه دانش‌آموزان بی‌بضاعت را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند کمک‌های خود را به مرکز نیکوکاری «پیوند مدرسه «اهدا کنند، اضافه کرد: این مرکز به عنوان پل ارتباطی بین نیکوکاران و نیازمندان عمل می‌کند و باعث تشویق و ترغیب مردم بویژه فرهنگیان برای کمک به امور نیازمندان می‌شود.

وی افزود: ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، کمک به فقرزدایی و رفع محرومیت، توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، توسعه مشارکت‌های مردمی، تعامل و ارتباط سازنده برای ساماندهی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

دبیر اجرایی مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» در مهاباد گفت: جمعی از همکاران فرهنگی این شهرستان تاکنون به عضویت این مرکز درآمده‌اند و در آینده تعداد اعضا قابل افزایش است.

رحمانی افزود: اعضای این مرکز نیکوکاری سعی خواهند کرد با کمک‌های خود از ترک تحصیل و روی‌آوردن دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند به شغل‌های کاذب به خاطر مشکلات مالی خانواده‌ها جلوگیری کنند.

مدتی قبل اولین مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان راه‌اندازی شد و با توجه به کارکردهای مفیدی که این مرکز در راستای حمایت و کمک به دانش‌آموزان نیازمند داشت، این موضوع به صورت بخشنامه به دیگر شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

در سال تحصیلی جاری (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی مهاباد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/100/ب

ارسال نظرات