خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین نوشت: انقلاب اسلامی بعنوان معجزه قرن و پدیده ای که تحولات زیادی درسطح کشور، منطقه و بین المل ایجاد کرد و توانسته پرچم ارزشها را بالای دست گرفته و سخنگویی ارزش ها باشد و دل های زیادی را جذب خویش نموده و در برابر زیادی خواهیها و ستمگری ها ایستادگی کنند
کد خبر: ۹۱۸۲۵۶۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر در پانزدهمین یادداشت خود در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
(نقشه راه آینده)
از آرمانهای ستودنی انقلاب اسلامی ایجاد محیط مساعد رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا، آرمانی که فلسفه بعثت تمام انبیای الهی بویژه رسول اکرم(ص)بوده حتی رسول گرامی می فرمایند((انما بعث لانهم مکارم الاخلاق)) مبعوث شدم تا مکارم و ارزش هایی والایی اخلاقی را در جامعه امری رایج کنم. تفسیر مجمع البیان

خداوند متعال وقتی رسولش را تمجید می نماید میفرماید: انک لعلی خلق عظیم. یعنی تجسم اخلاق هستید وحضرت در سایه همین ویژگی ها موفق شده اند از جامعه غرق در جاهلیت، مردمان متمدن بسازد، همان ها که افتخار و الگوی شایسته برای آیندگان قرار گرفتند.

انقلاب اسلامی بر پایه توحید و اسلام ناب شکل گرفته، در قانون اساسی جمهوری اسلامی بصراحت به ایجاد همین محیط تاکید شد در اصل سوم از اصول کلی می نویسند: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم ، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی .

به برکت انقلاب ما شاهد رشد فضائل اخلاقی درمیان اقشار گوناگون مردم بودیم بویژه دردوران دفاع مقدس، رزمندگان پیشقراولان بودند و به همین دلیل جنگ تحمیلی را تبدیل به یک فرصت بزرگ تاریخی ودفاع مقدس را آینه ای از رشادت و ایثار و...کردند و فرهنگ انقلاب ودفاع مقدس همچنان حلاوت بخش دل وجان های تشنه فضائل اخلاقی می باشند.

دربیانیه گام دوم آمده : عیار ومعنویت واخلاق را درفضای عمومی جامعه بگونه ای چشمگیر افزایش یابد. این پدیده مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب، بیش از هر چیز رواج داد.

 

نیاز شدید امروز پرداختن بمقوله اخلاق است چرا که جامعه بدون فضائل باغ وحشی می شود که فقط زبان زور حاکم می گردد و هر کس خود را می بیند ولاغیر و ارزش های انسانی دفن شده و روحیه حرام خوری ،حق کشی ،خود محوری جایگزین می گردد و همین سبب بروز ناهنجاری های گوناگون در سطح جامعه می شود و هر روز هزینه ها را افزایش داده و زمینه ساز خسارت های متعدد می شود. هراندازه قوانینی تصویب و نیروهای نظامی و انتطامی را افزایش دهند پاسخگو نخواهد بود.

به همین جهت حضرت آقا در بیانیه گام دوم بر اخلاق و ارزشهای ویژه توصیه می نمایند: اخلاق به معنی رعایت فضیلت هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت ، تواضع، اعتماد به نفس، دیگر خلاقیات نیکو است.

معنویت و اخلاق، جهت دهنده همه حرکتها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است ،بودن آنها، محیط زندگی راحتی با کمبود های مادی، بهشت میسازد و نبودن آن حتی با برخورداری مادی، جهنم می آفریند.

در ادامه می فرمایند: اخلاق ومعنویت ،البته با دستور وفرمان به دست نمی آید، پس حکومت ها نمی توانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، اما اولا خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند و ثانیا زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین باره میدان دهند وکمک برسانند، با توده های ضد معنویت و اخلاق ، به شیوه معقول بستیزند وخلاصه اجازه ندهند که جهنمی ها مردم را با زور و فریب ، جهنمی کنند.

در نتیجه انقلاب اسلامی بعنوان معجزه قرن و پدیده ای که تحولات زیادی درسطح کشور، منطقه و بین المل ایجاد کرد و توانسته پرچم ارزشها را بالای دست گرفته و سخنگویی ارزش ها باشد و دل های زیادی را جذب خویش نموده و در برابر زیادی خواهیها و ستمگری ها ایستادگی کنند که از دلایلش پایبندی به فضائل اخلاقی بود و استمرارش بستگی به نهادینه شدنش توسط مردم ودلتمردان دارد ،دولتمردانی که عامل و مجری فضائل اخلاقی نباشد و محیط رشد فضائل را فراهم نکنند مشروعیت خود را از دست خواهند داد چرا که فضایی آلوده نمی تواند پرورش دهنده عناصر کارآمد باشد و الگو تحویل دهد.

 

علی معبودی تمای 13/7/ 98
ادامه دارد

ارسال نظرات
پر بیننده ها