تازه‌ترین نمونه از رویکرد غیرحرفه‌ای رسانه دولتی انگلیس، روز دوشنبه 15 مهر در خروجی آن نمود یافت.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۵۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدت‌هاست که سرویس فارسی بی بی سی کارویژه اصلی یک رسانه خبری را از دست داده و به‌جای مخابره اطلاعات، کنترل ذهن و مهندسی فکر مخاطب را در اولویت گذاشته است.

تازه‌ترین نمونه‌ی این رویکرد غیرحرفه‌ای، روز دوشنبه 15 مهر در خروجی این شبکه نمود یافت.

ظرف کمتر از 4 ساعت، 4 بار خبر پلمب قانونی چند "پت شاپ" در تهران در صدر خطوط خبری بی بی سی فارسی قرار گرفت!

این میزان تکرار و اصرار، نه طبیعی است و نه تناسب موجهی با رسالت اطلاع‌رسانی دارد؛ آن‌هم وقتی که بسیاری از اخبار و تحولات ایران در رسانه دولتی انگلیس سانسور می‌شود و مدیران بی بی سی در توجیه ادعا می‌کنند: «طبعا ما قرار نیست راوی همه آنچه در جهان و ایران می‌گذرد باشیم؛ ما با توجه به بضاعتمان، ترجیحا برای خبرهای "مهم" و دغدغه‌های "اصلی" اولویت قائل می‌شویم.»

گویا به باور اهالی بی بی سی فارسی، مهم‌ترین خبر و اصلی‌ترین دغدغه ایرانیان در روز دوشنبه نیمه مهر 98، پلمب "پت شاپ"های پایتخت بوده است!

* "پت شاپ" عبارت است از فروشگاه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مثل سگ و گربه که اغلب مشتریان آن‌ها، اقشار مرفه هستند؛ کسانی که برای حیوان دست‌آموز خود اقلامی نظیر لباس و زیورآلات و اغذیه گران‌قیمت خریداری می‌کنند.

 فروشگاه‌های پلمب‌شده مورد اشاره بی بی سی، به فعالیت بدون مجوز، نادیده گرفتن ضوابط بهداشتی، فروش محصولات ممنوعه و قاچاق کالاهای لوکس متهم هستند.

ارسال نظرات