قائم مقام کمیته امداد آذربایجان شرقی مطرح کرد

ارتقای دانش حقوقی مددجویان با برگزاری کارگاه های آموزشی

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان شرقی به تشریح کارگاه های آموزشی برگزار شده برای مددجویان با هدف ارتقای دانش حقوقی آنها پرداخت.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۲۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی با بیان اینکه  267 وکیل نیکوکار با کمیته امداد آذربایجان شرقی همکاری می‌کنند، اظهار کرد: وکلای نیکوکار در یک روز از هفته برای انجام خدمت حقوقی به مددجویان در 30 میز خدمت حقوقی در تبریز و شهرستان ها، خدمات مشاوره ای و حقوقی ارائه می دهند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سالجاری 667 مورد خدمت حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شده و 68 پرونده حقوقی مددجویان در مراجع قضایی پیگیری شده است.

ملامهدی به برگزاری کلاس های آموزشی از جمله «حقوق شهروندی» و «حقوق خانواده» به مددجویان اشاره کرده و گفت: 67 کارگاه‌  آموزشی برای 3167 مددجوی استان با حضور اساتید و کارشناسان حقوقی در شش ماهه نخست سالجاری برگزار شده است.

وی خدمات حقوقی و قضایی را یکی از ضرورت‌های توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی خانوارهای مددجویان دانست و افزود: احقاق حقوق مددجویان در دعاوی حقوقی و کیفری، ارتقای دانش حقوقی و آشنایی با حقوق خانواده از جمله سیاست‌های تسریع در توانمندسازی است که توسط کمیته امداد وکلای نیکوکار ارایه می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان شرقی با یادآوری تفاهم نامه این نهاد با کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه، تنظیم هر نوع سند برای مددجویان در دفاتر اسناد رسمی با 50 درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد و کانون وکلای دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی به‌ منظور بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، افزود: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه خدمات حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد به ‌صورت رایگان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها