معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان:

سهمیه ۳ هزار نفری راهیان نور دانش آموزی استان سمنان

سرهنگ علی خالقیان گفت: امسال از طرف مراجع کشوری تا سقف ۳ هزار نفر جهت اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنوب و غرب کشور به استان سمنان سهمیه داده شده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۲۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ پاسدار علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جلسه هم اندیشی قرارگاه راهیان نور دانش آموزی استان سمنان گفت:: امسال از طرف مراجع کشوری تا سقف ۳ هزار نفر جهت اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنوب و غرب کشور به استان سمنان سهمیه داده شده است که با توجه به حمایت استانداری و دستگاه‌های اجرایی، ادارات کل خصوصا آموزش و پرورش به عنوان مجری اعزام دانش آموزان و سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان امید است بتوانیم حداکثر اعزام را محقق نمائیم.
او با بیان اینکه راهیان نور بعد از راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و مذهبی کشور است افزود: در این رویداد می‌توان دانش آموزان را با سبک زندگی رزمندگان، شهدا و فرماندهان دفاع مقدس آشنا کرد و نسل جوان و نوجوان را نیز با این فرهنگ تربیت کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان با بیان اینکه استان سمنان در چندسال اخیر در اعزام دانش آموزان به مناطق راهیان نور خوب عمل کرده است تصریح کرد: در سال گذشته ۲ هزارو ۵۰۰ دانش آموز خواهر از استان سمنان به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام شدند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه امسال اعزام دانش آموزان به اردو‌های راهیان نور از ۱۰ آبان ماه آغاز می‌شود گفت:: در سال گذشته استان سمنان در اعزام خودرو‌های شخصی به راهیان نور در کشور خوش درخشید.
سرهنگ پاسدار محمدمهدی اسماعیلی معاون اردویی و گردشگری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اردو‌های راهیان نور گفت: ما از استانداری در زمینه خرید زمین در کرمانشاه جهت ایجاد قرارگاه مرکزی راهیان نور غرب برای استان سمنان دست یاری می‌طلبیم تا بیش از پیش بتوانیم مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.
عرب خراسانی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این دیدار ضمن بیان مشکلات عدیده در اعزام‌های دانش آموزی خصوصا اعزام دانش آموزی پسران گفت: دانش آموزان ما در همه حال آمادگی پذیرش حال و هوای دوران دفاع مقدس و آشنایی با جانبازی و رشادت‌های دلاورمردان آن زمان را در قالب اردو‌های راهیان نور دارند.
دکتر خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت راهیان نور در این زمان با توجه به هجمه‌های فرهنگی گفت: ضرورت اردو‌های راهیان نور بر همگان مشهود است و استانداری با تمام قوا سعی در حمایت از این رویداد فرهنگی دارد.
در پایان او ضمن شنیدن مسائل و مشکلات پیش روی اردو‌های راهیان نور افزود: به زودی با تشکیل قرارگاه استانی راهیان نور پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد و توان دستگاه‌های اجرایی فراخوان خواهد شد و در اولین فرصت رایزنی‌هایی جهت خرید زمین در استان کرمانشاه صورت خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار