دریا یتیم است و ساحل نشینان مظلوم/اگر در شمال جنگل خواری داریم در سواحل جنوب دریا خواری هست
کد خبر: ۹۱۸۲۴۹۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان، محمدرضا سالاری دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با  خانواده شهدا، علما و نخبگان هرمزگان بخشی از دغدغه های دانشجویی را در مورد مسائل و مشکلات استان به شرح زیر بیان کرد:

عرض سلام و ادب و احترام خدمت حضار محترم به ویژه حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه و هیئت همراه
 مقدم شما را به دیار مدافعان تنگه هرمز و زادگاه ۱۵۰۰ شهید گلگون کفن استان هرمزگان گرامی می داریم.
محمد رضا سالاری هستم دبیر قرارگاه علمی تخصصی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان هرمزگان که به نمایندگی از جامعه دانشجویی استان عرایضم را خدمت شما ارائه می نمایم.
 
در ابتدا از اقدامات انقلابی حضرت عالی در مدت کوتاه تصدی ریاست قوه قضاییه،سپاسگزاری می کنیم.
اقدامات قوه قضاییه در برخورد با فساد امید را به جامعه تزریق کرد و امید همه چیز است
آقای رئیسی امروز هرمزگان با چالش های جدی در حوزه های مختلف مواجه است. از چه برایتان بگویم  از تجاوز به حریم دریا بگویم یا ویژه خواری . از معوقات کارگران بگویم یا برخورد سخت با قاچاقچیان خرده پا و بستن چشم بر قاچاق کالا از مبادی رسمی  و یا زمین خواری...
 
دریا یتیم است و ساحل نشینان مظلوم . هر کس و هر نهادی به خود اجازه می دهد به حریم دریا تجاوز کند.
آقای رئیسی اگر در شمال کشور جنگل خواری داریم در جنوب کشور دریا خواری داریم . اگر در شمال درختان جنگل را قطع می کنند در جنوب ، دریا را خشک می کنند.. دولتی و غیر دولتی هم ندارد.
 
پیشنهاد می کنم بلوار ساحلی بندرعباس را ببینید ، کلکسیونی است از تخلفات زیست محیطی.
بازار ماهی فروشان جدید با سو استفاده از منافع مردم و به اسم ماهی فروشان ساخته میشود و ناگهان میبینیم بر سر در آن تابلوی یکی از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کشور نصب می شود .
به راستی چه کسانی پشت ساخت این بازار هستند که حتی فریاد های چند ساله ی انقلابیون  استان هم کاری از پیش نبرد؟؟
به راستی که دریا یتیم است و ساحل نشینان مظلوم.
از یک سو به حریم دریا تجاوز می کنند ، از سویی دیگر همچنان صید ترال می کنند و در این گوشه ، همین بغل گوشمان، فاضلاب و پساب با آلودگی بالا را روانه دریا می کنند.
 
به راستی متولی دریا کیست؟چه کسی باید از حقوق عامه مردم در امر دریا دفاع کند؟؟ آیا وجود یک دادسرای ویژه مسائل زیست محیطی در استان های ساحلی الزامی نیست؟
ساحل خواری توسط ادارات و نهاد های مختلف درحال گسترش است. زمین خواری در جاسک و ساحل خواری فلان اداره.
 
مظلوم نشینان دریای یتیم در گذشته به صیادی مشغول بودند و یا با کشورهای حاشیه خلیج فارس مراوداتی داشتند و به بازرگانی می پرداختند. اما از یک جایی به بعد به علت مجوز هایی که نیاز داشتند نتوانستند به بازرگانی ادامه دهند.
از طرفی شیلات هم مجوز صید به این راحتی ها نمی دهد.
خود بگویید مرزنشینی که نه امکان بازرگانی دارد و  نه امکان صید و نه به علت شوری آب و زمین امکان کشاورزی ، به چه چیزی روی می آورد؟
جواب مرز نشین درمانده ای که از روی اجبار به قاچاق خرد روی می آورد نباید پاسخی بی رحمانه باشد.
 
اینکه به گفته یکی از نمایندگان استان فقط در یکی از صنایع هرمزگان سه هزار نیروی غیر بومی که حتی در استان ساکن هم نیستند استخدام می شوند ظلمی است در حق مردم استان. اینکه با وجود صنایع بسیار ، هنوز حتی در اطراف مرکز استان ، مناطق به شدت محروم وجود دارد با کدام منطق قابل توجیه است. درآمد صنایع استان خرج کجا می شود که اثری از آن در استان نیست؟
هرمزگان رتبه چهارم فقر مطلق کشور را داراست. همانطور که میدانید یکی از عوامل بروز جرم و جنایت بیکاریست. 
 
آقای رئیسی راهکار کم کردن پرونده های قوه قضاییه امار گرایی نیست . مسئله فشار به قضات برای صدور تعداد معینی رای برای پرونده ها، در بازه زمانی مشخص موجب صدور احکام سست گردیده است. باید به دنبال کم کردن واقعی تعداد پرونده های ورودی به قوه بود. راهکار در حذف اعتبار اسناد غیر رسمی است و موضوعاتی از این قبیل.
 
جناب آقای رئیسی از لوازم جلوگیری از فساد در هر نهاد ایجاد شفافیت برای عامه مردم است. انتشار عمومی شرح مذاکرات جلسات دادگاه و احکام صادره قطعا، هم باعث جلوگیری از بروز تخلف می شود و هم احساس رضایت مردم از قوه قضاییه  را افزایش می دهد.
 
آقای رئیسی، همانطور که خودتان گفتید ساختار های فساد زا باید به فساد ستیز تبدیل شود در این راستا مبادی رسمی ورود کالا را دریابید. فساد در انها بیداد می کند.
دانشجویان یکی از دغدغه مند ترین اقشار جامعه اند که این دغدغه توام است با کار علمی لذا پیشنهاد می شود دادستان ها و روسای دادگستری استان ها جلساتی را به صورت ماهانه با تشکل های دانشجویی داشته باشند.
ارسال نظرات