خبرهای داغ:
مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: تا کنون 28هزار و 250 نفر در استان قزوین برای اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند؛ امسال با توجه به اینکه ویزا لغو شده است نیز مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوء استفاده اتفاق نخواهد افتاد.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۸۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدرضا یوسفی د درباره آخرین وضعیت اربعین اظهار کرد: هزینه ثبت نام ۲۲هزار تومان است و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت ثبت نام شود سه هزار تومان هم حق الزحمه دریافت می‌شود که در کل ۲۵هزار تومان می‌شود.

وی افزود: تا کنون ۲۸هزار و ۲۵۰ نفر در استان قزوین برای اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند؛ امسال با توجه به اینکه ویزا لغو شده است نیز مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوء استفاده اتفاق نخواهد افتاد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال اعزام کاروانی نداریم و زائران در مساجد و هیئات و تکایایی که می‌خواهند برای پیاده روی شرکت کنند باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: فعلا برای مهلت ثبت نام زمان خاصی در نظر گرفته نشده و تا آستانه اربعین امکان ثبت نام وجود دارد و افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

یوسفی ادامه داد: اصل بیمه نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می‌گیرند را باید به همراه خود داشته باشند و گذرنامه باید از روز اعزام باید ۱۸۰ روز و یا ۶ماه اعتبار داشته باشد.

وی ابراز کرد: زائران تا یک ماه می‌توانند در خاک عراق اقامت داشته باشند؛ سال گذشته ۱۸هزار و ۶۰۳نفر در قالب ۹هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین در پیاده روی اربعین شرکت کردند که امسال پیش بینی می‌شود به ۲ونیم تا۳ برابر و حدود ۴۰ تا ۴۵هزار نفر برسد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: همراه داشتن ارز الزامی نشده اما با توجه هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است که زائران ارز به همراه داشته باشند.

بیشتر زائرین قزوینی از مرز مهران تردد می‌کنند

این مسئول عنوان کرد: از علاقه‌مندان و زائرانی که می‌خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند درخواست داریم ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و از هم اکنون ثبت نام کنند چراکه ممکن است در ایامی محدودیت‌هایی ایجاد شود.

یوسفی تاکید کرد: ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و اینکه ویزا لغو شده دلیلی بر این نیست که در سامانه هم ثبت نام انجام نشود؛ زائران باید در مرز اصل بیمه نامه، گذرنامه و کارت شناسایی را حتما به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در حج امسال از استان قزوین یک هزار و ۱۲۱ نفر زائر در قالب هشت کاروان داشتیم که یک کاروان برای بوئین زهرا، یک کاروان برای تاکستان و شش کاروان هم برای قزوین بود.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: تاکنون دستورالعملی درباره حج عمره صادر نشده و اگر نظام و دولت تصمیم بر اجرای حج عمره بگیرد، استان قزوین هم بر همین اساس عمل خواهد کرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی به تازگی بازگشایی شده است، بیشتر زائرین قزوینی از مرز مهران تردد می‌کنند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها