معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بیش از 11 هزار نفر در زائر سرای امام رضا(ع) ویزیت شده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از 11 هزار نفر در زائر سرای امام رضا(ع) ویزیت شده اند.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۰۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زاهدان در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی حوزه بهداشت و درمان به زوار پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج در زاهدان، گفت: میزبانی از  زائران اباعبدالله الحسین(ع) که از کشور پاکستان به استان ورود پیدا کرده و مشرف می‌شوند به عتبات عالیات، یکی از توفیقاتی است که ما در استان داریم.
 
وی با اشاره به این مطلب که کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین فعالیت خود را چندین سال است که آغاز کرده و خدماتی در قالب این کمیته به زائران ارائه می‌دهد، افزود: این خدمات فقط توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه نمی شود، بلکه تمام نهاد‌ها از جمله سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و ... همه پای کار آمده اند تا به زائرین حسینی خدمت رسانی کنند.

طباطبایی ادامه داد: خیرین سلامت، داوطلبان سلامت در حال خدمت‌رسانی خدمات بهداشتی-درمانی به زوار پاکستانی که از  سال‌های گذشته آغاز شده و تا کنون ادامه دارد را بر عهده دارند و هر سال، شاهد رشد و پیشرفت این خدمات در استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: مهم‌ترین خدمتی که باید در بخش خدمات بهداشت و درمانبه زائران ارائه شود،  پیشگیری است.
 
وی افزود: بیماریابی از نظر مالاریا، بیماری های تنفسی،خدمات درمان سرپایی و غیره در بین زائران پاکستانی نیز در حال انجام است و اگر موردی باشه سریعاً این افراد را مورد درمان قرار می دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در پایانه مرزی میل ۷۲ میرجاوه و  زائر سرای امام رضا(ع) همکاران فوریت‌های پزشکی این دانشگاه مستقر هستند و اگر موردی باشد خدمات اورژانس به قید فوریت برای بیماران ارائه می شود و پیگری درمان آنان در اولویت کار قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: بحث آموزش یکی از کار‌های مورد تاکید ما برای اجرا در حوزه زائران پاکستانی است و در این راستا، امسال کتابی به دو زبان اردو و فارسی در بین آنان با عنوان " زائران اربعین" در حال توزیع است.
 
وی گفت: در این کتابچه ،مطالب مرتبط با سلامت گنجانده شده و در این بخش از ظرفیت طلابی که مسلط به زبان اردو هستند برای آموزش زائران استفاده می کنیم.
 
طباطبایی در ادامه افزود: در بازه زمانی کوتاه توانسته ایم در زائر سرای امام رضا(ع) بیش از ۱۱ هزار نفر را ویزیت کنیم که از این تعداد، بیش از هزار و ۱۰۰ نفر خدمات پزشکی لازم را دریافت کرده اند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات