مدرسه ای بدون مدیر و ناظم؛ معلمان عاشق و دانش آموزان با انگیزه
خبرگزاری بسیج: زنگ سال تحصیلی جدید، هرچند با تاخیر؛ اما با شور و نشاط بسیار در آسایشگاه خیریه کهریزک به صدا درآمد.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۷۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

سال تحصیلی 98-99 با حضور 55 دانش آموز مقاطع تحصیلی پایه نهم، دهم، یازدهم و دوازهم در مدرسه « ما می خواهیم؛ ما می توانیم» آغاز شد. این مدرسه از پایه ابتدایی تا پیش دانشگاهی دانش آموز دارد، این مدرسه نه مدیر دارد، نه ناظم و نه دفتر دار؛ همه با عشق وارد مدرسه می شوند.

درنگاه اول وقتی وضعیت ظاهری دانش آموزان را می بینی با خود می گویی: چند سال باید کلنجار بروی و چقدر باید وقت صرف کنی که اینها کلاس اول را پاس کنند! اما دانش آموزان با انگیزه این مدرسه تا مقطه دانشگاه هم پیش رفته اند.

  50 نفر از معلمان بازنشسته و شاغل به عنوان همیاران فرهنگی، بدون هیچ چشمداشت و حقوقی در این مدرسه تدریس می کنند.

علت تاخیر در بازگشایی این مدرسه، تعیین تکلیف و روشن شدن وضعیت کلاس های این معلمان در مدارس سطح شهر بوده است و پس از پایان کلاس بندی، وقت های خالی خود را به آسایشگاه کهریزک اختصاص می دهند.

این مدرسه در سال 1380 تاسیس شد. سال تحصیلی 97-98 از تعداد 56 دانش آموز این مدرسه، 26 نفر در امتحانات خرداد قبول شدند. آزمون های این مدرسه به صورت رسمی توسط آموزش و پرورش انجام می شود.همچنین 100 نفر هم در کلاس های قرآن فعالیت می کنند.

17 نفر از دانش آموزان این مرکز به دانشگاه های کشور راه یافته و در رشته های کارشناسی حقوق، مدیریت صنعتی، حسابداری، روانشناسی، زبان انگلیسی، آی تی، کاردانی مددکاری، مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی زبان انگلیسی مشغول تحصیل هستند.

 

 

ارسال نظرات