خبرگزاری بسیج: تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری منطقه ۲۰ با شرکت توسعه متروی تهران در راستای سرعت بخشیدن به ساخت خط ۶ مترو در محدوده دولت آباد تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) در حضور اصحاب رسانه و عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش منعقد شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۶۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در نشست خبری که با حضور دکتر افشار شهردار منطقه ۲۰ و خلیل آبادی عضو شورای شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حفاری 50 درصد از خط 6 مترو در محدوده شهرری انجام شده است، اظهارداشت: بر اساس این تفاهم‌نامه، شهرداری منطقه ۲۰ تهران متعهد شده است که به منظور سرعت بخشیدن در احداث ۶ کیلومتر پایانی خط ۶ مترو  معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تملک اراضی به متروی تهران واگذار کند.

  امام با اشاره به طول 32 کیلومتری خط 6 گفت: طرح اولیه این خط از منطقه کوهسار در شمال غرب تا محله دولت آباد در جنوب شرق تهران بود، که پس از احداث این خط بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد ۶ کیلومتر دیگر با پیش بینی چهار ایستگاه تا ضلع جنوب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد کار حفاری در این مسیر انجام شده است، گفت: هم اکنون سه کیلومتر از حفاری بخش جنوبی خط 6 متروی تهران بوسیله دستگاه حفاری(TBM) انجام شده و سه کیلومتر دیگر باقی مانده است که برای تسریع کار و تامین بودجه، تفاهم نامه ای بین شرکت توسعه مترو و شهرداری منطقه 20 امضا شد.

وی، بودجه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال جاری را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 1400 میلیارد تومان از این بودجه به صورت نقدی و ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی از محل تملک املاک شهرداری تهران تامین می شود.

 امام، با اشاره به مشکلات مسیر خط ۶ متروی تهران گفت: وجود 2 گسل در مسیر ایستگاه دولت آباد به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) کار حفاری را با مشکل مواجه کرده که خوشبختانه  هم اکنون دستگاه حفاری(TBM) از نخستین گسل عبور کرده و ۴۰۰ متر جلوتر با گسل دوم برخورد خواهیم کرد.

   خط 6 مترو در بخش جنوبی از عمق مناطق مسکونی عبور می کند که برای ایمنی ساکنان آن از دستگاه‌های دقیق ابزار نگاری استفاده شده و در بخش خیابان غیوری نیز به دلیل سست بودن زمین چند سانتی متر خیابان فرو نشست داشته که هم اکنون با تمهیدات لازم مشکلات برطرف شده است.

وی در خصوص کم شدن دبی آب چشمه علی نیز تصریح کرد: هم اکنون برای عبور دستگاه حفاری  (TBM)  آب چشمه علی تغییر مسیر داده شده که پس از اتمام حفاری به حالت اولیه باز می گردد و    دبی آن چشمه علی به حالت اولیه باز خواهد گشت.

 

افتتاح ۵ ایستگاه جدید در خط ۷ مترو تهران   

   مدیرعامل شرکت توسعه راه‌آهن شهری تهران (مترو) با اشاره به اینکه تا پایان سال ۵ ایستگاه در خط ۷ مترو تهران وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از آبان ماه به‌طور متوسط هر ماه یک ایستگاه در خط هفت افتتاح می‌شود. سایر ایستگاه‌های خط هفت شامل ۶ ایستگاه دیگر در سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

امام با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه امام حسین (ع) و ۱۴ سامانه تهویه جدید در خط ۶ مترو تهران، گفت: در راستای رویکرد شرکت راه‌آهن شهری تهران مبنی بر راه‌اندازی بطور متوسط هر ماه یک ایستگاه مترو، ماه آینده نیز ایستگاه مولوی در خیابان مولوی را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت تامین به موقع منابع مالی؛ تا آخر سال ۹۸ شهروندان می‌توانند از ۱۵ ایستگاه خط ۷ برای تردد در سطح شهر استفاده کنند. ایستگاه‌های مولوی، برج میلاد، شهید محلاتی، باقرخان و قیام جزو ایستگاه‌هایی هستند که تا پایان سال آماده افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ جهت انتقال و توزیع هرچه بیشتر و بهتر انرژی در این مسیر اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی ۵ ایستگاه خط ۷ مترو تهران شاهد کاهش بیشتر سرفاصله حرکت قطارها باشیم.

خط ۷ مترو تهران بطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

 

 

 

ارسال نظرات