در یادواره شهدای بهداری لشکر قمربنی هاشم علیه السلام بیان شد؛
سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی، شهدای دوران دفاع مقدس را راه گشای میادین سخت دانست.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۴۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار نصرالله فتحیان مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی، در اولین یادواره شهدای بهداری لشکر قمربنی هاشم علیه السلام استان که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد گفت: مایه افتخار است که این استان در حوزه پزشکی 72 شهید امدادگر، پرستار و دانشجوی پزشکی تقدیم انقلاب و امام نموده است.

سردار فتحیان بیان کرد: ما وام دار شهدا هستیم و این شهدای دوران دفاع مقدس بودند که راه کربلا را برای امروز ما باز کردند و همین شهدا راه قدس را هم باز خواهند کرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی اظهار کرد: وعده الهی قطعی است، شما خدا و دین خدا را یاری کنید خداوند هم شما را یاری خواهد کرد.

یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس تصریح کرد: عزت و استقلال و آزادی امروز ما مرهون چیست؟ آیا مرهون مذاکره است یا مقاومت؟

وی افزود: زدن هواپیمای آمریکا در برد 55 هزار پایی با گفتگو محقق شد یا با تلاش 30 ساله مجاهدانه ی بعد از دوران دفاع مقدس تا کنون؟

سرتیپ فتحیان ادامه داد: بدانید اینکه سپاه کشتی انگلیس در مجاورت ناوهای جنگی را متوقف و بازدداشت می کند به خاطر اقتدار و برنامه ریزی و داشتن تکنولوزی پیشرفته در امور نظامی است.

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت ابراز کرد: من از ابتدا تا انتهای جنگ در امور بهداری فعالیت داشتم و حقیقتا در روزهای اول حداقل ها را داشتیم و اوضاع به هم ریخته ای حاکم بود، کادر ما حداقلی بود اما با همان کم ها با اعتقاد وارد میدان شدیم.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس کار بزرگی کردند و به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی در جنگ روسفید شدند.

سردارفتحیان عنوان کرد: در طول دوران دفاع مقدس بیش از 100 هزار عمل حیاتی نجات بخش انجام شد که اگر این بیمارستان ها و عمل های جراحی صحرایی نبود قطعا آمار شهدای کشور بسیار بیشتر بود.

شایان ذکر است:

در این مراسم معنوی از خانواده شهیدان آتش افزا، همتی، آذریان، قاسمی، امیدی، طاهری، کاویانی و احمدی تجلیل و از تلاش های ارزنده  جراح  و چشم پزشک برجسته کشور آقای دکتر حسن رزمجو تقدیر به عمل آمد.

توصیف رشادت شهیدان و رزمندگان کادر پزشکی، اجرای دکلمه، پخش نماهنگ ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و مرثیه سرایی بر مصیبت های سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام همچنین سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدامان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان از مهم ترین برنامه های اجرایی این یادواره بود.

ارسال نظرات