معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز :

اعزام کاروان‌های راهیان نور مطلوب‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار داشت : اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی بهترین و مطلوب‌ترین راهکار برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۹۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فرشته فهمیده در نشست هماهنگی راهیان نور دانش آموزی البرز، اظهارداشت : این برنامه ملی با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس به اجرا در آمده است .

وی از اعزام کاروان های راهیان نور به عنوان یک حرکت نمادین در تداعی خاطرات و حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی یاد کرد و یادآورشد: اجرای این برنامه مهم ملی به هر ایرانی یادآوری می کند که امنیت و آرامش جامعه سلامی ایران و جایگاه رفیع کشور در دنیا حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین، انقلاب، وطن و ولایت کردند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این سفر معنوی، دانش آموزان بار دیگر با آرمان های امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

وی عنوان کرد: دراین برنامه ملی دانش آموزان دوره دوم متوسطه با حال و هوای اعزام های دوران هشت سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنگی در جنوب بدرقه شوند.

معاون آموزش و پرورش البرز بیان داشت: با همکاری تنگاتنگی که بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد، تلاش می کنیم، دانش آموزان در بهترین شرایط اسکان پیدا کنند و با اجرایی برنامه های ویژه فرهنگی به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

فهمیده اضافه کرد: برای افزایش ایمنی، نظارت و کنترل برنامه ها ی مربوط به اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی کشور این نشست مشترک با سپاه استان برگزار شده است تا زمینه توانمند سازی مربیان ویژه اردوی راهیان نور و همچنین اقدامات لازم برای برنامه ریزی و اعزام دانش آموزان البرزی در نیمه اول آبان ماه ۹۸ فراهم آید.

وی تاکید کرد: برای این برنامه ملی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید برنامه ها و اقدامات با محوریت کیفیت بخشی و تربیتی سازماندهی شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این نشست افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی بهترین و مطلوب‌ترین راهکار برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ پاسدار شادمان افزود: باید توجه داشت هر چقدر فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج شود، بی‌تردید فرزندانمان در مقابله با حملات دشمنان در جنگ نرم مقاوم‌تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازگویی صحنه‌های افتخارآمیز دفاع مقدس و نشان دادن غیرت جوانان ایرانی برای دفاع از خاک وطن و ناموس خود، باعث ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در این زمینه می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز هدف اصلی از اعزام کاروان های راهیان نور را انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و معرفی از جان گذشتگی و معنویت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نسل حاضر دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها