شورای کلانشهر اراک بیشتر از اینکه به فکر عمل به وعده‌ها و وظایف خود باشد درگیر سیاسی‌کاری و بازی‌های سیاسی است.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۷۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در طول مدتی که اعضای لیست امید سکان، مدیریت شهر اراک را به دست گرفته اند برخلاف شعارهای انتخاباتی‌شان، رفاه و توسعه پایدار شهری برای شهروندان حاصل نشده است.

شورای کلانشهر اراک بیشتر از اینکه به فکر عمل به وعده‌ها و وظایف خود باشد درگیر سیاسی‌کاری و بازی‌های سیاسی است، از انتخاب گزینه‌های معلوم حال تصدی شهرداری که رد صلاحیت‌شان از سوی وزارت کشور مشخص بود گرفته تا پیگیری اجرای طرح‌هایی که نیامده اعتراضات شهروندان را به همراه داشته همگی گواه این ادعا است.

بیشتر وقت اعضای شورای کلانشهر اراک به جای مدیریت درست شهری صرف جلسات و حاشیه‌های آن شده است به طوری که در افزایش نرخ کرایه‌ها شاهد بودیم که قانون توسط تاکسی‌داران دست کم شش ماه قبل از اعلام نرخ‌های جدید از سوی شورای شهر و تائید فرمانداری اجرا شد و بارها صدای اعتراض مردم بلند شد ولی گوش شنوایی برای شنیدن آن وجود نداشت.

در عملیات‌های اجرایی پروژه‌های شهری نیز شورای شهر به جای چاره اندیشی برای رفع مشکلات و تسریع در عملیات اجرایی، خود پاشنه آشیل و مانع بر سر راه پیمانکاران بود، نمونه آن را در عملیات تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح میدان شریعتی و آزادگان دیدیم. عملیات اجرایی این دو تقاطع غیرهمسطح توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شد ولی در طول عمر شورای پنجم شهر بارها و بارها به بهانه  تضییع حقوق شهروندان سوژه رسانه‌ها و سوهان روح شهروندان شد. جالب است همین مسئولین محترم شورای شهر که خود را مدافع حقوق شهروندان می‌دانند یکی از مهم‌ترین وظیفه خود را که بررسی و شناخت کمبودها و نیازهای شهروندان در حوزه‌های مختلف و تهیه طرح‌ و راهکارهای کاربردی در جهت رفع این کمبودهاست را از یاد برده اند. آیا توجه به کمبودهای فرهنگی و اجتماعی و پیگیری برای رفع آن‌ها جزو وظایف شورای شهر نیست؟

بایستی از مسئولان شورای شهر پرسید که چرا وضعیت پروژه پل شهید صیدی که سالیان زیادی به دلیل یکسری از مشکلات فنی، مالی و تصمیم گیری بلا تکلیف رها شده و عملیات اجرایی آن تکمیل نشده و از زمان آغاز به کار شورای شهر دوره پنجم نیز تاکنون اتفاقی درخصوص این پروژه نیفتاده است را به جد پیگیر نیستند؟ مگر نه اینکه زمان و منابع مردم برای این پروژه شهری نیز صرف شده است و حال که قبل از بهره‌برداری دچار مشکل شده باید به دنبال احقاق حق شهروندان باشند؟

چرا این شعارهای دفاع از حقوق شهروندی تنها زمانی مطرح می‌شود که طرف مقابل اندیشه و افکار همسوی آنان را ندارد؟ به واقع باید گفت که در این کشمکش های سیاسی تنها مردم قربانی هستند.

در جلسات مسئولین شهری اراک تصمیم بر آن شد که ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی برای تسریع در عملیات اجرایی و کاهش بارترافیکی و رفاه حال مردم به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واگذار شود اما این بار هم اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر اراک ساز ناسازگاری را کوک کرده‌اند و توانمندی قرارگاه سازندگی را که با بیش از سه دهه تجربه، کارنامه درخشانی از خود در انجام پروژههای سازندگی، عمرانی و صنعتی بر جای گذاشته را زیر سوال می‌برند و برای اجرای عملیات تکمیلی این تقاطع سنگ اندازی می‌کنند. توانمندی که در سطح ملی و حتی فراملی به اثبات رسیده است.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان یکی از پیمانکاران و بازوی سازندگی در کشور توانسته است پروژههای کلان و اساسی همچون مجتمع گاز پارس جنوبی آن هم در شرایط تحریم و بازی توتال با وزارت نفت را به سرانجام برساند در حالیکه این اعضای لیست امید شورای شهر اراک تنها به خاطر افکار حزبی و سیاسی خود نمی خواهند یا شاید نمی‌توانند بپذیرند که می‌توان از ظرفیت این قرارگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اراک هم استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات