خبرهای داغ:
نظرسنجی موسسه «امرسون» نشان می دهد که 53 درصد از ساکنان اوهایو ترجیح می دهند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به برنی سندرز و جو بایدن دو نامزد پیشتاز حزب دموکرات رای دهند.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۷۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نظرسنجی های صورت گرفته در دو سطح عمومی و ایالتی آمریکا، بیانگر تضعیف موقعیت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور است.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی توانست با پیروزی تعیین کننده در ایالات ویسکانسین، پنسیلوانیا، میشیگان، فلوریدا و اوهایو تمامی آرای الکترال آنها را به سود خود به گردش در آورد و در نهایت نامزد حزب دموکرات (هیلای کلینتون) را شکست دهد.

 

شکست جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای سال ۲۰۱۸ سنا در سه ایالت پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین، نشان داد که آرای ساکنان این ایالتها به ضرر ترامپ تغییر کرده است. اما ماجرا هر روز برای ترامپ سخت تر می شود.

امروز در ایالات هایی مانند فلوریدا و اوهایو نیز بازی به ضرر ترامپ پیش می رود. آخرین نظرسنجی در ایالت خاکستری و تعیین کننده اوهایو نشان می دهد که دونالد ترامپ از همه رقبای دموکرات احتمالی خود شکست خواهد خورد.

نظرسنجی موسسه «امرسون» نشان می دهد که ۵۳ درصد از ساکنان اوهایو ترجیح می دهند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به برنی سندرز و جو بایدن دو نامزد پیشتاز حزب دموکرات رای دهند، این در حالی است که ۴۷ درصد از ساکنان اوهایو نیز طرفدار ترامپ هستند.

حتی آرای ترامپ در این ایالت از «الیزابت وارن» دیگر نامزد حزب دموکرات نیز کمتر است، به گونه ای که وارن با کسب ۵۲ درصد آرای (در مواجهه مستقیم با ترامپ که ۴۸ درصد آرا را به خود اختصاص داده است) پیشتاز است.

با توجه به امکان شکست ترامپ در اکثر ایالات کلیدی یا همان ایالت خاکستری، بسیاری از طرفداران وی امید پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را از دست داده اند.

با این حال به نظر می رسد ترامپ طی حدود ۱۴ ماه باقیمانده تا انتخابات، اصلی ترین تمرکز خود را بر روی ۵ ایالت ذکر شده (اوهایو، میشیگان، پنسلوانیا، فلوریدا و ویسکانسین) بگذارد.

حتی اگر ترامپ در سه ایالت از پنج ایالت مورد اشاره شکست بخورد و در باقی ایالات همان نتایج انتخابات ریاست جمهوری سل ۲۰۱۶ تکرار شود، رئیس جمهور فعلی آمریکا دیگر در کاخ سفید ماندنی نخواهد بود.

از این رو انتشار نظرسنجی های اخیر در آمریکا نوعی کابوس سخت برای رئیس جمهور جنجالی ایالات متحده محسوب می شود. اگر این روند تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه پیدا کند، دونالد ترامپ مانند جیمی کارتر و بوش پدر به رئیس جمهوری تک دوره ای تبدیل خواهد شد.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها