خبرهای داغ:
رئیس کارگروه پژوهش بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه فشار حداکثری دشمن در همه عرصه ها شکست خورده است گفت: امروز ایران اسلامی عزیزترین کشور دنیا است.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۵۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
فشار حداکثری دشمن در تمام عرصه ها شکست خورده است/ایران اسلامی عزیزترین کشور دنیابه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرتیپ پاسدار علیرضا افشار در یادواره ۵۸ شهید منطقه بیدآباد شاهرود در مسجد تاریخی امام حسن عسکری (ع) در سخنانی با اشاره به شهرستان شاهرود و حضور پرشور رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهید چراغ راه است و ما از گردانه‌های سخت در طول انقلاب اسلامی با خون شهدا عبور کردیم.
رئیس شورای اندیشه ورز سپاه با اشاره به حضور مردم در صحنه در طول این چهل سال انقلاب گفت: امام راحل رمز و استمرار و مقاومت انقلاب اسلامی را حضور مردم در صحنه بیان فرمودند: و تاکید بر این موضوع داشتند و نهاد‌های انقلابی همچون سپاه و بسیج ظرفی بود من مردم در آن حاضر شدند تا از انقلاب خود دفاع کنند و یا جهاد سازندگی هم همینطور که البته امروز بسیج سازندگی آن راه را ادامه می‌دهد و این‌ها همه ناشی از نگاه امام راحل بود که نظام ما بر پایه مردم و اسلام بنیان نهاد.
وی خاطر نشان کرد: شهدا در این ظرف نقش بی بدیل در روشن کردن مسیر حرکتی ما داشته و دارند.
افشار با بیان اینکه استکبار جهانی تمام روش‌ها را امتحان کردند تا ما را تسلیم کنند افزود: با تمام این تلاش‌ها نتوانستند و وارد جنگ با ما شدند و بیش از هشتاد کشور و ابرقدرت‌های شرق و غرب در مقابل ما قرار گرفتند.
معاون اسبق سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه عامل موفقیت ما تجهیزات و امکانات و نفرات نبود گفت: فرهنگ ایثار و شهادت معادله قدرت را به نفع ما تغییر داد و با توکل بر خدا این‌ها تحقق یافت و این‌ها تاثیر خون شهدا است و در هر کجا وارد شود این آثار را دارد.
افشار با تاکید بر قدر دانستن در حضور در یادواره‌های شهدا و همچنین توجه به وصیت نامه آنان افزود: ما این فرهنگ را در منطقه گسترش داده ایم با تمام تلاش استکبار برای صادر نشدن انقلاب اسلامی و ما امروز شاهدیم که هلال شیعی در منطقه رخ داده است و آن‌ها محاصره شده اند با نیرو‌های انقلابی و عاشق اهل بیت و باید قدر بدانیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی خود پیاده کنیم.
رئیس اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در کتب درسی ما از فرهنگ ایثار و شهادت کمتر اشاره می‌شود و باید بدان توجه شود و فرهنگ ایثار و شهادت باید در زندگی روزمره ما وارد شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی داخل کشور گفت: این فشار حداکثری که رهبری فرمود، آمریکا شکست خورده است در بحث اقتصادی خود آن‌ها معترف هستند و اگر استقامت کنیم بی نیاز می‌شویم از مشکلات اقتصادی و باید اتفاق بیفتد که در شرایط فشار زودتر اتفاق می‌افتد.
افشار با بیان اینکه فشار حداکثری فقط اقتصادی نبوده است افزود: آمریکا تهدید نظامی هم کرد و کشتی ما را گرفتند و اگر محکم نمی‌ایستادیم آن‌ها کشتی‌های بعدی را توقیف می‌کردند، اما ما ایستادیم.
رئیس کارگروه پژوهش بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به ساقط شدن پهپاد آمریکایی گفت: با ساقط شدن این پهپاد پیشرفته آسمان ما امن شد و سامانه ۱۵ خرداد ما این را ساقط کرد و هنوز این‌ها گیج هستند و این فشار حداکثری در حوزه نظامی هم بود در صورتی که جنگی راه نینداختند، اما فشار آوردند که شکست خورد.
افشار ادامه داد: در عرصه سیاسی آمریکا تلاش کرد کشور‌های دنیا را همراه کند، اما نتوانست و تنها ماند و حتی کشور‌های اروپایی همراهی نکردند و شکست خورد و در عرصه‌های عملیات روانی هم دشمن شکست خورده است.
رئیس شورای اندیشه ورز سپاه اضافه کرد: امروز عزیزترین کشور دنیا ایران اسلامی است و فقط در کشور‌های منطقه اینگونه نیست و در دنیا این عزت را بدست آوردیم و همه بواسطه همراهی ملت با رهبری انقلاب اسلامی است.
افشار با بیان اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم گفت: باید فشار‌ها و گرفتاری‌ها را تحمل کنیم و صبر و مقاومت همراه با تلاش و کمک به یکدیگر را داشته باشیم تا موفق شویم و امید و اعتماد را در مردم تقویت کنیم و دشمن نمی‌خواهد.
وی ادامه داد: ملت ما نشان داده در برابر سختی‌ها مقاوم است و دوران فتنه و غبارآلودی که سعی کردن مردم را دچار تردید کنند چگونه پشت سر گذاشته شد.
افشار با اشاره به جنگ نرم دشمنان اظهار کرد: در شرایط غبار آلود انسان باید بصیرت داشته باشد تا دچار انحراف نشوند، اگر ما با قیام نه دی موفق شدیم فتنه را حل کنیم، چون پشت سر ولایت رفت و گوش به سخنان ولایت دادند و این حماسه را آفریدند.
در این یادواره علی اکبر نظری به شعر خوانی و مرثیه سرایی پرداخت و حجت الاسلام عبدالهیان خیرمقدم گفت.
این یادواره به همت پایگاه قدس حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت سپاه ناحیه شاهرود و ستاد یادواره شهدای منطقه بیدآباد و هیئت امنا مسجد تاریخی امام حسن عسکری (ع) به یاد ۵۸ شهید این منطقه از جمله شهید رضا کوهی، علیمردان دهقان، علیرضا کلباسی، احمد رضایی، سعید قزوینی، مجید یونسیان، حسن قهابی، محمدحسن خراط، علی و مهدی مسکریان و حسین فرحبخش برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها