فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش جمعیت ورود زائران پاکستانی را داشته ایم.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۲۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از نحوه خدمت رسانی به زوار حسینی پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، گفت: به لطف خدا نسبت به سال‌های گذشته زیر ساخت‌هایی که ایجاد شده، همراهی همه مردم، نیرو‌های مومن انقلابی و خودجوش و بسیجیان استان که در زمینه خدمات دهی به زائران پاکستانی فعالیت می کنند، رشد قابل توجهی پیدا می کند.

وی افزود: مشابه زائر سرای امام رضا(ع) در ۵ نقطه دیگر از استان، مردم به صورت خودجوش به زوار پاکستانی خدمت ارائه می‌کنند که این فعالیت، خودش فرهنگ حسینی، انقلابی و عاشورایی ملت ایران را برجای خواهد گذاشت.

سردار گشتاسبی بیان کرد: امروزه بسیاری از از جوانان، با حضور در مناسبت‌های مختلف در راستای خدمت رسانی گام برداشته و گام برخواهند داشت و این حرکتی است که خداوند متعال به برکت خون امام حسین (ع) برای مردم استان به ویژه شیعیان دارد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در استان،  مردم اهل سنت از گذشته تاکنون در راستای خدمت رسانی به زوار پاکستانی قدم برداشته اند و به صورت خودجوش فعالیت دارند و این موضوع بسیار با اهمیت است.
 
وی تاکید کرد: باید برای آینده ایده آل فکر کرد و نقطه مشخصی را برای زوار در نظر گرفت که این آمار جمعیتی سال به سال در حال افزایش است.

این مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود در سال ۹۸ جمعیت زوار به بالای ۹۰ هزار افزایش یابد که این روند نسبت به کشور ویژه و خاص است.

گشتاسبی اظهار داشت: به نظر می‌رسد ما بیشتر در حوزه تغذیه ضرورت دارد کمک کنیم، در حوزه اسکان مشکل مکان نداریم و همه دستگاه‌ها کمک کردند و اگر مردم نزوراتی دارند در این حوزه ارائه کنند، مشکل این بخش نیز حل خواهد شد.

فرمانده سپاه سلمان در پایان خاطر نشان کرد: از اول شهریور ماه امسال تا کنون بیش از ۳۸ هزار نفر جمعیت وارد استان شده اند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات