مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی حوزه علمیه خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۱۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در افتتاح این مرکز ضمن تسلیت شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: این مرکز به‌منظور ترویج گفتمان دینی، حفظ و تقویت باور به کرامت انسانی، عزت‌نفس، فراهم آوردن زمینه رشد ایمانی و بصیرت افزایی مددجویان افتتاح‌شده است.

صفری هدف کمیته امداد از ایجاد مراکز نیکوکاری را واگذاری امورات مردم به مردم عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون خیرین بسیاری در قالب مراکز نیکوکاری با کمیته امداد همکاری می کنند وکمک های خود را از طریق این مراکز به نیازمندان  ارائه میدهند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  در ادامه با یادآوری اینکه طی سال جاری مقرر است تعداد مراکز نیکوکاری استان به 110 مرکز فزایش یابد، گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز نیکوکاری فعال در استان به  61  ودر شهرستان زنجان به 14مرکز میرسد و این مرکز برای شناسایی خیران و همچنین استفاده از ظرفیت طلبه‌های خواهر در جهت کمک به ارتقاء مسائل دینی در بین مددجویان ایجاد شده است.

صفری با اشاره به اینکه فقر موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود افزود:برای پیشگیری از این آسیب ها همکاری آحادمردم جامعه با کمیته امداد لازم است و همکاری حوزه های علمیه با کمیته امداد وسپردن بخشی از امورات خانواده های تحت حمایت به مراکز نیکوکاری باعث تقویت  بنیان خانواده  وتبدیل شدن حوزه های علمیه به  مددکاری اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان نیز  در حاشیه افتتاح این مرکز  ضمن قدر دانی از فعالیت های کمیته امداد استان گفت: در مسائل انفاق محوری ترین موضوع بعد از ارتباط انسان با خدا توجه به دیگران وکمک به رفع نیاز انان است.

وی با تاکید براینکه  انفاق تعلقات دنیوی را از انسان کم می کند افزود: انفاق ،زکات وصدقه باعث پالایش وپیرایش  روح  شده وصدقه برکت مال را افزایش میدهد  وباید توجه داشت  که موقع انفاق تکریم طرف مقابل فراموش نشده وبا حفظ عزت نفس  وکرامت انسانی انجام گیرد، چراکه  نیازمند پیک خداست.

 

ارسال نظرات