امام جمعه شهرکرد کفت: فرهنگ، ضرورت نخست جامعه ما به شمار می‌رود و این ضرورت نیازمند فعالیت‌ها، اقدامات و حرکت‌های اثرگذار است.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۰۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ضمن پیشنهاد شورای سیاستگذاری مسائل فرهنگی کشور از تک‌روی‌ها و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: فرهنگ، ضرورت نخست جامعه ما به شمار می‌رود و این ضرورت نیازمند فعالیت‌ها، اقدامات و حرکت‌های اثرگذار است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر چه فعالیت‌های قابل توجه فرهنگی در کشور انجام گرفته است اما با توجه به ظرفیت‌های جامعه و نیازی که در این حوزه احساس می‌شود، این اقدامات کافی نبوده و می‌طلبد با هم‎افزایی بین‌بخشی و تجمیع برنامه‌ها حرکت واحدی در این حوزه شکل گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با پیشنهاد تشکیل شورای سیاستگذاری مسائل فرهنگی کشور، تصریح کرد: با شکل‌گیری چنین شورایی می‌توان با حضور دستگاه‌ها و نهادهای متولی ضرورت‌های فرهنگی کشور به خوبی شناسایی و در راستای پیگیری آن برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: باید بساط تک‌روی‌ها و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها برچیده شود و اقدام سازنده و واحدی در این حوزه شکل گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با انتقاد نسبت به شیوه کنونی تبلیغ در جامعه، اظهار داشت: هم از نظر تعداد و امکانات و هم از نظر آمادگی در برابر هجمه‌های دشمن باید بیش از پیش خود را مجهز و آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امر تبلیغ در کشور نباید حکومتی شود، افزود: روحانیون مبلغ باید وابستگی مالی به نهادی نداشته باشند و منابع مورد نیاز بدون وابستگی به نهاد مشخصی در اختیار امر تبلیغ قرار داده شود.

وی، مدیریت فرهنگی مطلوب را نیازمند برخورداری از ثبات دانست و گفت: امید است در این حوزه شاهد تحولاتی در حوزه فرهنگی کشور باشیم و دستگاه‌ها با تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش این خلا را برطرف کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی هم در این نشست گفت: اکنون چهار هزار و ۵۰۰ روحانی کشور به صورت مستمر در حوزه فعالیت‌های تبلیغی این مجموعه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید ناصر میر محمدیان افزود: امر تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع به‌ویژه تبلیغ چهره به چهره بیشترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای، کتاب و کتابخوانی و تعلیم و تربیت از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود و مراکز خاص و ویژه خود را در کشور گسترش داده است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان، ساماندهی امور روحانیون مبلغ در کشور را از مهمترین سیاست‌های حوزه فرهنگی دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با اسکان ثابت مبلغان در مناطق مختلف کشور، رابطه بین مردم و روحانیون را تقویت کرده و مبلغان را به‌عنوان نیروی شاخص و ثابت در محله‌ها معرفی کنیم.

ارسال نظرات