مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حرکت عظیم و همگانی اربعین حسینی یک پیام جهانی را ابلاغ می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۹۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام دکتر مهدی طاهری در نشست کمیته ی فرهنگی، آموزشی اربعین با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، قسمت ایمان و توحید از مقام معظم رهبری گفت: امام خامنه‌ای در این کتاب بحثی را مطرح می‌کنند با عنوان اقامه ی توحید، ایشان در این بحث مطرح می‌کنند که گاهی ما باور به توحید داریم و گاهی توحید را اقامه می‌کنیم و در باور به توحید، ما همه موحد هستیم و در آن شکی نیست، اما در اقامه ی توحید اتفاق دیگری باید رخ دهد.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: از این مطلب عاریه می گیریم و بحثی در خصوص اربعین مطرح می‌کنیم که گاهی ما باور به اربعین داریم و زیارت اربعین می رویم و گاهی هم اقامه ی اربعین می‌کنیم، لذا شأن نشست های کمیته ی فرهنگی، آموزشی، شأن اقامه ی اربعین است به این معنا که ما بستر هایی را برای حضور و حرکت یک جمعیت میلیونی و عظیم به سمت کربلا و عتبات عالیات ایجاد و فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این حرکت عظیم و همگانی یک پیام جهانی را ابلاغ می‌کند، بیان کرد: همه ی دست اندرکاران این حماسه ی عظیم به منظور محقق کردن این هدف، در حال برنامه ریزی و تلاش هستند و نسبت به این مهم در کلان، باید نگاه ویژه ای شود و دست اندرکاران استانی هم به شیوه ی دیگری باید تلاش و برنامه ریزی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این واقعه حرکت و خیزشی است در جهت بیان تمدن نوینی که حضرت آقا در جمع موکب داران عراقی از آن اسم می برند و ایشان با نشاط ویژه و با ادبیات ویژه با موکب داران عراقی صحبت کردند که شاید ۳۰ سال پیش هیچ کسی فکرش را هم نمی کرد که در آینده چنین نشستی شکل بگیرد.

وی افزود: چنین برخوردی و چنین برنامه ای برای ما مسئله ی مهمی است و باید به آن توجه ویژه شود، ما باید تمام مقدمات این حرکت تمدنی را در جهان فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به روایات و احادث متعدد در ارزش و ثواب زیارت اربعین با پای پیاده، گفت: این احادیث باور و اعتقاد جامعه ی شیعی است و اگر به تمام این روایات قلبا اعتقاد داشته باشیم، سفر اربعین باعث ایجاد تطهیر اجتماعی می‌شود و این تطهیر اجتماعی باعث نزول برکت الهی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در بحث آموزش اربعین در حال رایزنی با مسئول مبلغین طرح هجرت هستیم و در چند روز آینده نشست مشترکی با روحانیون مستقر، روحانیون طرح هجرت و اعضای جبهه فرهنگی برگزار خواهیم کرد و در این خصوص و نحوه ی اجرای آموزشِ موفق در جامعه بحث و گفتگو خواهیم کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سعی داریم با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش هم نشستی با هدف نحوه ی مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان و فرهنگیان در راهپیمایی اربعین حسینی برگزار کنیم که زمان این نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اساسی ترین مشکل اربعین، نه فقط در استان ما، بلکه در کل کشور، مسئله ی وسایل نقلیه است و باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود و باید توجه داشته باشیم که عمده هزینه ی اربعین امسال، همین مسئله ی وسایل نقلیه و کرایه است که تمام سعی ما این است که باری از دوش مردم عزیزمان برداشته شود و بیش از پیش سفر راهپیماییِ حماسیِ اربعین سهل تر و آسان تر شود.

ارسال نظرات