خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار:

86 درصد روستاییان از آب شرب بهداشتی برخوردارند/100 درصد روستاهای بالای ۵ خانوار برق دارند

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهارداشت: ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند و در این زمینه ۳۳۶ کیلومتر خط انتقال و مجتمع روستایی ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۸۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری به همراه مدیرکل دفتر روستایی استانداری، مدیر امور عشایری استان با حضور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه خود به سوالت فعالان رسانه پاسخ گفتند.
علی فرخزاد در این نشست اظهارداشت: در استان قزوین ۸۲۴ روستا داریم که ۶۳۰ روستا دارای دهیاری است و جمعیت روستایی استان بالغ بر ۳۳۶ هزار نفر است. وی بیان کرد: در ۶۵۴ روستا با فعالیت شئراها بیش از ۲۰۵۲ نفر به عضویت در آمده اند و ۵۶ درصد روستاهای استان دارای دهیاری تحت پوشش است و در این میان ۲.۵ درصد جمعیت استان هم عشایری است.
معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در دهه فجر ۲۳۷ طرح با ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در روستاها افتتاح خواهد شد و ۱۰ طرح نیز در هفته های اخیر با ۴ میلیارد تومان در سه دهستان چوقور، دستجرد و زوارک توسط قرارگاه عمران و پیشرفت افتتاح شد.
فرخزاد تصریح کرد: یکی از طرح های بزرگ در استان گازرسانی به روستاهاست که در حال حاضر ۲۷۸ روستا اشتراک گاز دارند و ۸۵ درصد روستاییان از این تسهیلات برخوردارند.
وی بیان کرد: در بخش عشایری ۲۵۰ خانوار شناسایی شده بود که امروز این تعداد به ۲۳۰۰ خانوار رسیده است.
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در استان بیش از ۵۱۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که ۵۱ درصد آن آسفالت شده و ۳۱ درصد آن خاکی و ۱۲ درصد شوسه است و عمر متوسط آسفالت راهها نیز حدود ۲۰ سال است که برای روکش آسفالت راههای خاکی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز داریم.
وی تصریح کرد: در استان قزوین ۸۷ فضای ورزشی به مساحت ۴۳۰ هزار مترمربع داریم و از سال گذشته تاکنون ۳ دهم درصد اعتبارات ارزش افزود به تجهیز فضاهای ورزشی روستایی اختصاص یافته است.
فرخزاد اظهارداشت: ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند و در این زمینه ۳۳۶ کیلومتر خط انتقال و مجتمع روستایی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در استان ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵ خانوار از تسهیلات برق برخوردارند و امسال هم ۱۳ روستای جدید به شبکه برق پیوستند و در سال گذشته ۵۷ مدرسه با ۳۱۲ کلاس درس هم با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار به فضای آموزشی روستایی اضافه شده است.
فرخزاد تصریح کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده در واگذاری اجرای طرح ها به بخش خصوصی جدی هستیم و تلاش می کنیم با حمایت لازم انگیزه بیشتری در سرمایه گذاران ایجاد کنیم تا طرح ها بسرعت تکمیل شده وآماده بهره برداری شود.
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ۱۰۰ درصد روستاها از خدمات بهداشتی برخوردارند و ۲۶۳ خانه بهداشت راه اندازی شده و ۵۰ درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شده، تهیه طرح هادی روستایی در ۶۶۲ روستا اجرا شده و در طرح ۲۶۲ روستا بازنگری شده است.
وی بیان کرد: از مجموع ۸۲۴ روستا در ۷۰۳ روستا سرویس تلفن ثابت خانگی؛ ۴۵۰ روستا تلفن بی سیم و همراه اول، ۳۰۰ روستا نسل سوم و چهارم تلفن همراه، ۷۴۰ روستا تحت پوشش اینترنت، قرار دارد.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها