خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری 135 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان مستعد و توانمند جهت اجرای طرحهای اشتغال، پرداخت خواهدشد تا این عزیزان بتوانند زندگی شایسته ای را برای خویش فراهم کنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۸۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در دیدار با استاندار قزوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از 29 هزار خانوار با جمعیت بیش از 52 هزار نفر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد هستند که این رقم کمتر از چهار درصد جمعیت استان شامل می شود.


وی ادامه داد: سال گذشته مجموع اعتبارات کمیته امداد استان قزوین 282 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 98 به 376 میلیارد تومان افزایش یافته است و بررسی مجموع عملکردی این نهاد نشان می دهد که در استان قزوین هزینه های جاری و تشکیلاتی حداکثر 9 درصد اعتبارات بوده است .


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد خدمات مختلفی را به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می کند البته حجم کمک های مردم قابل توجه است ولی نیاز مددجویان نیز متفاوت و گسترده است که تلاش می کنیم تا با اجرای برنامه های مختلف نسبت به ارائه خدمات شایسته گام های مناسبی را برداریم.


وی اعلام کرد: در کنار کمک های مختلفی که به مددجویان پرداخت می شود ؛ ماهیانه حدود هفت میلیارد و 200 میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت استان پرداخت می شود.


مومنی عنوان کرد: در سال جاری 135 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان مستعد و توانمند جهت اجرای طرحهای اشتغال، پرداخت خواهدشد تا این عزیزان بتوانند زندگی شایسته ای را برای خویش فراهم کنند.


وی خاطرنشان کرد: در این بخش حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت برای اجرای طرحهای اشتغال دارای توجیه 50 میلیون تومان است و در تسهیلات کارفرمایی حداکثر رقم پرداختی 250 میلیون تومان خواهد بود و در موارد خاص با اخذ مجوز از دفتر مرکزی تسهیلات کارفرمایی قابل افزایش است.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: البته ایجاد اشتغال تنها از طریق پرداخت تسهیلات نبوده بلکه بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان وجود دارد که براین اساس، برای بکارگیری مددجویان در واحدهای مختلف کارفرمایان تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف می شوند و این رقم از سوی کمیته امداد امام (ره) پرداخت می شود.


وی اساس کار کمیته امداد را در حوزه اشتغال و مسکن بر محور کار فرهنگی متمرکز دانست و گفت: در حوزه مسکن نیز گام هایی برای بهبود زندگی مددجویان برداشته ایم که می توان به تکمیل هزار و 570 واحد مسکونی مددجویی اشاره کرد همچنین 425 واحد مسکن مهر برای واگذاری به مددجویان خریداری شده که با همان قیمت قبل به مددجویان واگذار شده است.


مومنی تأکید کرد: سال جاری نیز واگذاری 350 واحد مسکونی را در برنامه کاری داریم البته سیاست مسکن استان بر این است که مشکل مسکن خانواده های واجد شرایط را حل کنیم که با تحویل این واحدهای مسکونی، دیگر نیازمند واجد شرایط با جمعیت سه نفر و بالاتر در استان نخواهیم داشت که مشکل مسکن داشته باشند.


وی اظهارکرد: در خصوص احداث 272 واحد مسکن روستایی نیز باید گفت که 89 باب از این واحدهای مسکونی مربوط به منازل آسیب دیده در باران و سیل سال جاری بوده و مابقی نیز مربوط به سایر مددجویان فاقد مسکن است.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: سال گذشته هزار و 800 خانوار استان توانمند شده و طی پنج ماهه سال 98 نیز 154 خانوار توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج شده اند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها