خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

کمیته مشترک اوقاف و میراث برای رفع موانع در موقوفات میراثی تشکیل می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: کمیته مشترکی متشکل از کارشناسان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برای رفع موانع در موقوفات میراثی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۶۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: موقوفات زیادی در سطح استان سمنان وجود دارد که ثبت میراثی شده است و به‌منظور بهسازی، بازسازی و سرمایه‌گذاری لازم است در کمیته مشترکی متشکل از کارشناسان دو دستگاه بررسی و طبق ضوابط نسبت به انجام عملیات عمرانی اقدام شود.
وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان منتسب به، ولی امر مسلمین و دستگاهی ولایی است و بدین‌جهت انجام اقدامات مر قانون سرلوحه کار ماست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات شناسایی‌شده و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران برگزار شده است.
وی تأکید کرد: در خصوص موقوفات دارای ارزش میراثی به سرمایه‌گذاران گوشزد می‌شود که لازم است ضوابط میراث فرهنگی را رعایت کنند و تشکیل کمیته مشترک در این زمینه می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار راهگشا باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا با معرفی سرمایه‌گذاران از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به معرفی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و در صورت توافق نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با آن‌ها اقدام کنیم. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها