خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: آیین‌های یادروز حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانان داخلی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۲۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، صابر سهرابی ظهر در نشست خبری تشریح برنامه های یادروز حافظ اظهار داشت: بیست و سومین بزرگداشت حافظ از ۱۸ مهرماه جاری آغاز و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد.

وی از برپایی نمایشگاه نگارگری با موضوع حافظ حاوی آثاری از رضوان کریمی روز ۱۹ مهرماه  خبر داد و گفت: ویژه برنامه های یادروز حافظ با حضور عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۹ در آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  همچنین با اشاره به شرایط خاص یاد روز حافظ که همزمان با ماه صفر است، از اجرای محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی به همراه نی نوازی متناسب با این روزها خبر داد.

وی با اعلام اینکه در ۲۹ شهرستان فارس برنامه های یادروز حافظ برگزار خواهد شد، افزود: نمایشگاه آثار مهدی فلاح از خوشنویسان مطرح کشور که بارها دیوان حافظ را کتابت کرده است ساعت ۱۸ روز ۲۰ مهرماه در نگارخانه تار و پود برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس دعوت از حضور قطعی دکتر جلال الدین کزازی در روز ۲۱ مهرماه به مناسبت یادروز حافظ خبر داد و گفت: این استاد زبان و ادبیات فارسی در نشست تخصصی حافظ و ادبیات سخنرانی خواهد کرد.

سهرابی در ادامه به نمایشگاهی از نمایش آثار خوشنویسان فارس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در روز ۲۰ مهرماه ساعت ۱۸ اشاره کرد که حاوی آثار هنرمندان برجسته کشوری است.

وی به برنامه های جنبی یادروز حافظ هم اشاره کرد و گفت: گلباران مزار حافظ در صبح روز ۲۰ مهرماه با حضور فرهنگوران و هنرمندان و برگزاری ویژه برنامه دانش آموزی و دبیران طرح حافظ خوانی با مشارکت آموزش و پرورش از دیگر برنامه هاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها