پایگاه معراج حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی نشست بصیرتی‌ با موضوع امر به معروف و با هدف فراگیر شدن این امر الهی واجب با سخنرانی آقای دهقان در حسینیه دارالشفا برگزار کرد.
کد خبر: ۹۱۸۲۰۹۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: پایگاه معراج حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی نشست بصیرتی‌ با موضوع امر به معروف و با هدف فراگیر شدن این امر الهی واجب با سخنرانی آقای دهقان در حسینیه دارالشفا برگزار کرد.
دهقان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو مقوله‌ای است که خود قرآن آن را به ما آموزش داده. مثلا در بحث اسراف نکردن قرآن می‌فرماید: کلوا واشربوا و لاتسرفوا.
وی افزود: امر معروف و نهی از منکر به دو صورت است. تخصصی و گروهی. اگر بخواهیم امر به معروف در دیگران اثر کند و از کار ناپسند بازداشته شوند، در درجه اول خودمان باید خوب باشیم و عامل به معروف باشیم.
دهقان ادامه داد:اگر بخواهیم سخنرانی یک سخنران در عمق جان مردم نفوذ کند و به معروف عمل شود و از منکر روی گردانده شود باید در جلساتمان از سخنرانانی دعوت کنیم که واقف به مشکلات محله باشد تا صحبتی که می‌کند کارساز و چاره ساز باشد.
وی خاطر نشان کرد:اگر می‌خواهید جزو صالحین باشید باید ۵ خصوصیت در شما وجود داشته باشد.۱. ایمان به خدا ۲. اعتقاد به معاد ۳. امر به معروف کردن ۴. باز داشتن دیگران از کار ناپسند ۵. سبقت گرفتن از دیگران در کار خیر.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات