آموزش و پرورش مهم ترین عامل ارتقاء فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی

در دیدار معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان تاکید شد: آموزش و پرورش مهم ترین عامل ارتقاء فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۸۲۰۴۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد موسوی، معاون مدیر و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در دیدار با سرهنگ علی کریمی فرمانده نیروی انتظامی شاهرود با تبریک هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاش‌های نیرو‌های انتظامی در حفظ آرامش و ارتقاء امنیت شهروندان به ویژه دانش آموزان تقدیر و تشکر کرد.
وی از همراهی و تعامل بوجود آمده بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرده و گفت‌: بدون امنیت، طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش به ثمر نخواهد نشست.
موسوی برگزاری مطلوب مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در شاهرود را نمونه‌ای بارز در تأمین امنیت فعالیت‌های دانش آموزی عنوان کرده و بر افزایش این همکاری‌ها به ویژه در بخش کنترل آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد و فضای مجازی) تأکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود از فرماندهی نیروی انتظامی شاهرود خواست مدیریت آموزش و پرورش شاهرود را در توقف فعالیت معدود مراکز آموزشی غیر دولتی که فاقد مجوز رسمی از آموزش و پرورش هستند و به رعایت قانون تمایلی نشان نمی‌دهندیاری نماید.
سید محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود در این دیدار پیشنهاد نمود تفاهم نامه‌ای بین این مدیریت و معاونت پیشگیری از آسیبت‌های اجتماعی نیروی انتظامی در راستای آموزش هدفمند خانواده‌ها و دانش آموزان بر اساس شناسایی تهدید‌های هر منطقه و مدرسه؛ تنظیم و اجرا شود.
سرهنگ پاسدار حمید رضا گل محمدی مسئول بسیج فرهنگیان شاهرود؛ با اعلام اینکه مواد مخدر بزرگ‌ترین تهدید مدارس به شمار می‌رود؛ گفت: با توجه به اینکه اعتیاد، شایع‌ترین آسیب اجتماعی شهر شاهرود است، هوشیاری نیروی انتظامی، فرهنگیان و خانواده‌ها مانع از شکل گیری این تهدید در مدارس خواهد شد و بسیج فرهنگیان در مقابله با این آسیب‌ها در کنار نیروی انتظامی آماده همکاری است.
سرهنگ علی کریمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهرود در این دیدار؛ با عنوان اینکه آموزش و پرورش از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین جامعه آماری (فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء) برخوردار است؛ تعامل و همکاری با آموزش و پرورش را مهم‌ترین عامل ارتقاء فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانسته و گفت: هم اکنون با حضور همیار پلیس (دانش آموزان و فرهنگیان) در بخش امنیت ترافیک و حمل و نقل شاهد کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی بوده ایم و ما آماد ایم با تمام ظرفیت موجود در نیروی انتظامی در خدمت دانش آموزان و خانواده‌های آنان باشیم.
وی اعتماد عمومی را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی عنوان کرده و بر عزم جدی این نیرو در برخورد با عوامل تهدید فضا‌های آموزشی شهرستان (مدارس و دانشگاه ها) تأکید کرده و گفت: همزمان با آغاز فعالیت مراکز آموزشی در مهرماه، عملیات رصد و شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر در نزدیکی این مراکز در حال اجراست.
وی توزیع مواد مخدر را خط قرمز نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت: با عوامل توزیع به سرعت و با قاطعیت برخورد خواهدشد.
گفتنی است در این دیدار؛ کارشناسان حراست، بازرسی، امور بانوان و امور اداری گزارشی از حوزه خود را به فرمانده نیروی انتظامی شاهرد ارائه دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار