خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: کارفرمایان می توانند با بکارگیری مددجویان در واحدهای تولیدی از بسته تشویقی این نهاد بهره مند شوند و برای اجرای این بسته تشویقی محدودیتی وجود ندارد و همه کارفرمایان می توانند از این فرصت استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۱۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی بیان کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد برای فقرزدایی توانمندسازی مددجویان است.
وی ادامه داد: توانمندسازی یعنی مددجو براساس توان و استعدادش وارد بازار کار شود و خود درآمد زندگیش را تأمین کند در نتیجه با عزت زندگی کند و محتاج کمک دیگران نباشد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: البته نباید تصور شود که با حضور هر مددجو در بازار کار به سرعت وی را از افراد تحت حمایت خارج می کنیم بلکه برای مدتی محدود حمایت های مختلفی برای وی در نظر گرفته شده تا بتواند در شغل خود ثبات پیدا کند.
وی عنوان کرد: به عنوان نمونه کسانی که دستگاه میوه خشک کنی دریافت می کنند در ابتدای کار به آنها شرکتی معرفی می شود تا مواد اولیه اعم از سبزی و میوه ها را متناسب با شرایط بازار به آنها معرفی و ضمن خرید با قیمت پائین، بستر لازم را برای شرایط سهل تر حضور در بازار فراهم کند.
دهقانی حسین آبادی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این نهاد برای ارتقای معیشت و توانمندسازی مددجویان ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان است.
وی اعلام کرد: کارفرمایان می توانند با بکارگیری مددجویان در واحدهای تولیدی از بسته تشویقی این نهاد بهره مند شوند و برای اجرای این بسته تشویقی محدودیتی وجود ندارد و همه کارفرمایان می توانند از این فرصت استفاده کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: براساس این بسته تشویقی، همه کارفرمایانی که افرادی را در واحدهای تولیدی و یا خدماتی خویش مشغول بکار دارند، با بکارگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه کارگر جذب شده معاف بوده و این رقم از سوی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: کارفرمایان برای دریافت این بسته تشویقی تنها باید مددجوی تحت حمایت را در واحد خود بکارگیری کنند حال ممکن است این محل فعالیت واحد تولیدی صنعتی، گاوداری، دامپروری، کارگاه کوچک، مغازه و یا هر نوع کار مفید اقتصادی باشد.
دهقانی محمدآبادی تأکید کرد: همچنین این نهاد آمادگی دارد برای مددجویان آموزش مهارت های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی برگزار کند و نیروی مناسب این واحدها آماده بکار شوند.
وی یادآورشد: کارفرمایان علاقمند به بهره مندی از بسته تشویقی کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانند به امور اشتغال دفاتر کمیته امداد و معاونت اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان قزوین واقع در مجتمع ادارت نواب مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها