خبرهای داغ:
در ایام شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی (ع) مطرح شد:
مبلغه دینی گفت: متاسفانه در حال حاضر مبلیغن براساس سلیقه بانی مجلس مطالب بیان می کنند و حقایق دین اسلام را به صورت صحیح بیان نمی کنند .
کد خبر: ۹۱۸۱۹۰۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  بتول غفوری مبلغه دینی در گفت‌وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به بایدها و نبایدها در مجالس خانگی برای عزاداری امام حسین (ع) ، گفت: مبلغین در این مجالس باید مبانی فکری و انگیزه های قیام امام حسین (ع) را برای مخاطبین خود خوب تبین کنند.

این مبلغه خانم افزود: در مجالس سوگواری مبلغین و مخاطبین باید دارای اخلاص به امام حسین(ع) باشد متاسفانه در برخی از مجالس این اخلاص به علت چشم و هم چشمی کمرنگ شده است.

وی ، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مبلغین دینی درباره ایدئولوژی و مبانی دینی اسلام اطلاعات لازم را ندارند و از نظر فکری دچار انحراف هستند از این رو باعث تساهل و تسامح در جوانان می شوند همچنین در این مجالس عرفان های کاذب رواج داده می شود گاهی مطالب و روایت های جعلی که دارای منبع و ماخذ واقعی نیستند در این مجالس بیان می شود به همین علت باید کنترلی از سوی واحد مربوط صورت گرفته شود تا به مخاطبان و عزاداران امام حسین (ع) خوراک فکری و ذهنی صحیح و درست داده شود.

غفوری با اشاره به محسنات این مجالس برای کودکان و نوجوانان افزود: در این مجالس اگر به شیوه درست به بیان مسایل دینی و اعتقادی پرداخته شود کودکان و نوجوانان با مبانی اعتقادی درست رشد و پرورش می یابند و واقع بیمه می شوند و این مجالس نقش زیادی در پایه ریزی فرهنگ و اعتقادات جامعه دارد و مانع آسیب ها و انحرافات اجتماعی در دوران رشد نوجوانانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی مجالس سوگواری امام حسین(ع) تبلیغ قرآن کریم است از این رو باید آموزش و تفسیر قرآن مجید مد نظر این مجالس باشد در واقع مشکل اصلی جوانان جامعه دور بودن از قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) است.

این مبلغه دینی عنوان کرد: باید مبلغین از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشند متاسفانه دربرخی موارد برخی مبلیغن براساس سلیقه بانی مجلس مطالب بیان می کنند و حقایق دین اسلام را به صورت صحیح بیان نمی کنند احکام را به صورت وارونه جلوه می دهند.

طنین یاس

ارسال نظرات