خبرهای داغ:
مسئول معاونت علمی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی :
مسئول معاونت علمی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: نخستین دوره استانی «ایران ۱۴۳۵» به همت قرارگاه شهید احمدی روشن معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی به مدت سه روز در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۸۹۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، ملیحه قاسمی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین دوره استانی «ایران 1435» به همت قرارگاه شهید احمدی روشن معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی به مدت سه روز از 10 تا 12 مهرماه در بیرجند برگزار شد.

وی گفت: 60 نفر از برادران و خواهران بسیج دانشجویی سراسر استان به ویژه از دانشگاه‌های اصلی با اولویت و سایر دانشجویان مستعد با گذراندن فرآیند مصاحبه در این دوره آموزشی و مهارتی حضور پیدا کردند.

مسئول معاونت علمی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: آشنایی دانشجویان با مسائل و چالش‌های اساسی کشور و چگونگی نقش آفرینی تخصصی با توجه به ظرفیت و اولویت‌های دو حوزه‌ کشاورزی و مفاسد اقتصادی از اهداف این دوره بوده است.

قاسمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند تصمیم‌گیری را بگذاریم کسی انجام بدهد که بتوان از او سوال کرد و او مسئول و پاسخگو باشد اما دانشجو می‌تواند با فکر، زبان، گفتار و عمل خود تصمیم سازی کند؛ دنبال این باشیم که محیط دانشجویی تصمیم‌سازی کند.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری دوره 1435 را گفتمان سازی و مطالبه گری توسط دانشجویان دانست و ادامه داد: در کنار بحث محتوایی و آموزشی نیز مسئله‌یابی و کسب مهارت دانشجویان در گفتمان سازی و مطالبه‌گری از اهداف دیگر دوره است که شده برای کسب این مهارت‌ها، فعالیت‌های گروهی تعریف شود و دانشجویان نمونه‌ای کوچک از مسئله یابی، گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی را در دوره تجربه می‌کنند. 

مسئول معاونت علمی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای انتخاب افراد ثبت نام کننده در دوره ملاک‌ها و معیارهایی مانند دغدغه‌مند و فعال بودن مدنظر قرار داشته و اینکه افراد با چه انگیزه‌ای وارد دوره می‌شوند و چه انتظاری از شرکت در دوره دارند نیز مهم است. 

قاسمی با بیان اینکه دانشجویان باید به دنبال ایجاد راهکار برای خروج کشور از چالش‌ها و مشکلات باشند اظهار داشت: ممکن است بسیاری از دانشجویان از مسائل و چالش‌های اساسی کشور آگاهی لازم را نداشته باشند اما به دنبال حل مسائل کشور هستند که این برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: یک مطالبه وقتی صورت می‌گیرد که فرد دغدغه داشته باشد و وقتی دغدغه‌مند باشد برای آن مطالعه می‌کند و کار تخصصی انجام می‌دهد، گفتمان سازی و سپس مطالبه تخصصی می‌کند.

مسئول معاونت علمی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری در سال 85 مطرح کردند که جریان علمی به سمتی حرکت کند که در 50 سال آینده به یک مرجعیت علمی برسد و بعد از محاسبه این 50 سال به سال 1435 رسیدیم و افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند بتوانند خواسته مقام معظم رهبری را در50 سال آینده برآورده کنند.

قاسمی یادآور شد: در پایان این دوره از گروه‌های برتر که در رفع مشکل و رسیدن به راه حل موفق‌تر بودند، تقدیر به عمل آمد و جوایزی به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها